Η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού είναι αναμφισβήτητα το μεγάλο γεγονός που περίμεναν εδώ και δεκαετίες οι κάτοικοι στην Ήπειρο αλλά και τη Δυτική Ελλάδα. Αυτή η ολοκλήρωση έχει φέρει στην επιφάνεια τις μεγάλες ανάγκες που εξακολουθεί να έχει η περιοχή καθώς σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα παραμένει γυμνή.

Το τελευταίο διάστημα είδαμε τις προσπάθειες που γίνονται για τους κάθετους άξονες προς Αγρίνιο και προς Πρέβεζα, ενώ εδώ και πολλά χρόνια είναι υπό κατασκευή και ο κάθετος Άκτιο-Αμβρακία.

Εκτός από αυτούς τους τρεις άξονες, υπάρχει άλλος ένας, πολύ σημαντικός καθώς εξυπηρετεί την ακτογραμμή της Ηπείρου αλλά και τις μετακινήσει προς Κέρκυρα και Παξούς.

Ο λόγος για τον οδικό άξονα Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα που είναι από τους πλέον ...βασανισμένους δρόμους. Η αναβάθμιση του σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας έχει ξεκινήσει από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίες ενώ τώρα απομένουν τρία διακριτά τμήματα.

Το πρώτο είναι το βόρειο άκρο, το Ηγουμενίτσα-Πλαταριά, το δεύτερο είναι ο κόμβος Πάργας-Μεσοπόταμος και το τρίτο η παράκαμψη Πλαταριάς.

Οι επισημάνσεις του Ανδρέα Νικολάου

Όπως είχε πει στο ypodomes.com ο Ανδρέας Νικολάου ο εκπρόσωπος της Κίνησης Πολιτών του Δήμου Ηγουμενίτσας, η ολοκλήρωση του έργου έχει περάσει από 40 κύματα καθώς το έργο στο παρελθόν είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, απεντάχθηκε και τώρα έχει μείνει ορφανό παρότι έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.

Όπως αναφέρει ο κος Νικολάου η βελτίωση της Εθνικής Οδού Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας έχει μελετηθεί σε 5 υποτμήματα, εκ των οποίων μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί μόνο τα δύο. Τα υπόλοιπα αναζητούν χρηματοδότηση.

Η ανάγκη για την ολοκλήρωση και των υπόλοιπων τμημάτων, αντλείται από το γεγονός πως οι σημαντικότερες περιοχές του Ιονίου όπως: Κέρκυρα, Παξοί, Αντίπαξοι, Ηγουμενίτσα, Σύβοτα, Πάργα, Πρέβεζα, Λευκάδα, αλλά επιπλέον και οι επισκέπτες που έρχονται στη χώρα μας μέσω του Λιμένα Ηγουμενίτσας, του συνοριακού σταθμού Μαυροματίου αλλά και του Διεθνές Αερολιμένα Ακτίου, κινούνται και θα κινούνται επί του παραλιακού άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας και της Αμβρακίας Οδού.

Εμείς ζητάμε ούτως να κινητοποιηθούν οι αρμόδιοι φορείς προς αναζήτησή πόρων για την υλοποίηση των υπόλοιπων έργων, διότι εάν μείνει ως έχει και δεδομένου της ολοκλήρωσης της Αμβρακίας οδού, θα μιλάμε για μια νέα οδό καρμανιόλα, την παραλιακή Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας».

 

Γιατί πρέπει να γίνει


Ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα και κατ’ επέκταση μέχρι την Αμβρακία, δίνει άμεση πρόσβαση στους οδηγούς που κινούνται στα παράλια της Ηπείρου και τα Ιόνια Νησιά, μειώνοντας κατά 50 χλμ την διαδρομή σε σχέση με την χρήση του δρόμου μέσω Ιωαννίνων.

Εξυπηρετεί σειρά από πόλεις ενώ η χρησιμότητα του φτάνει μέχρι την Κέρκυρα.

Η μείωση των χιλιομέτρων αλλά και η σύνδεση του Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα με την Αμβρακία Οδό αλλά και τον μελλοντικό κάθετο Πρέβεζα-Ιόνια Οδό, δημιουργεί ένα σπουδαίο οδικό κύκλωμα στην Ήπειρο και την Αιτωλοακαρνανία εξυπηρετώντας όλες τις ανάγκες της περιοχής.

Το κόστος ολοκλήρωσης για τα 3 τμήματα είναι περίπου 50 εκ. ευρώ.

Προς το παρόν μιλάμε για ένα "ορφανό" έργο καθώς λόγω "στενότητας" δεν έχει καταφέρει να βρει χρηματοδότηση ούτε στο ΠΕΠ Ηπείρου αλλά ούτε στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Η υλοποίηση του άξονα αν και θεωρείται πολύ δύσκολη, εντούτοις θα ολοκλήρωνε τα οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή, δεδομένου του γεγονότος ότι νοτιότερα είναι έτοιμο να υλοποιηθεί το άλλο σημαντικό οδικό έργο της περιοχής που δεν είναι άλλο από την διπλή οδική σύνδεση Λευκάδας με Άκτιο και Βόνιτσα.

Και το Επιμελητήριο

Με το θέμα είχε ασχοληθεί και το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας καθώς ο πρόεδρος του διοικητικού του συμβουλίου Αλέξανδρος Πάσχος είχε στείλει επιστολή προς τους αρμοδίους (υπουργεία, Περιφέρεια Δήμο κλπ).

Κανείς όμως άλλος φορέας δεν το υποστήριξε ως αίτημα. Κανείς. Όλοι τους σφύριξαν αδιάφορα. Δημαρχαίοι, Περιφερειάρχες και αντιπεριφερειάρχες. Όλοι τους.

Δυστυχώς είναι αυτό που γράφουμε και λέμε.

Η Ηγουμενίτσα και η Θεσπρωτία πάσχει από οσφυοκαμψία προς την εκάστοτε ηγεσία και δεν τολμά να σηκώσει ανάστημα.

Δεν τολμά να διεκδικήσει τα αυτονόητα.

Σκύβουν το κεφάλι τους και περιορίζονται στον μικρόκοσμό τους παρακαλώντας μην τους ενοχλήσει κανείς.

Κρίμα.

 ΕΞΕΛΙΞΗΣ 

multirama

 tentes

daikin

itech