Μαθαίνω ότι στις 11 Δεκεμβρίου εκδικάζεται η προσφυγή από το Συμβούλιο της Επικρατείας των πλοιοκτητών της γραμμής Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα ενάντια στην απόφαση για τον τρόπο καθορισμού των λιμενικών τελών στην προσπάθειά τους να την χαρακτηρίσουν αντισυνταγματική.

Το θέμα έχει να κάνει με τον τρόπο υπολογισμού απόδοσης των τελών στον ΟΛΗΓ και στον αντίστοιχο Οργανισμό της Κέρκυρας από τις εισπράξεις που κάνουν για την μεταφορά  ανθρώπων, και μηχανοκίνητων οχημάτων.

Μέχρι πριν από λίγους μήνες η απόδοση γινόταν με βάση την φορολογική δήλωση των πλοιοκτητών κάτι που, κατά την γνώμη πολλών, δεν είναι και ο πλέον διαφανής τρόπος.

Δεδομένου ότι κανείς δεν εμπιστεύεται την αλήθεια των φορολογικών δηλώσεων και ως εκ τούτου οι Οργανισμοί Λιμένων χάνουν χρήματα.

 

Το προσπάθησε ο Νταής

Πάνω σε αυτό το «δεδομένο» πάτησε ο πρώην Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΗΓ ΑΕ Ανδρέας Νταής και  είχε επιχειρήσει να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού των τελών και να τον κάνει απόλυτα διαφανή.

Με τον εξής απλό τρόπο.

Οι πλοιοκτήτες πληρώνουν με βάση τον πραγματικό αριθμό ατόμων, Ι.Χ., Φορτηγών, και δικύκλων που μεταφέρουν σε κάθε δρομολόγιο.

Αυτή η απόφαση του Νταή «ξεσήκωσε» τους πλοιοκτήτες οι οποίοι αφού αράδιασαν ένα σωρό ψέματα, μεταξύ των οποίων ότι με αυτό τον τρόπο αυξάνεται και η τιμή ναύλων σε όλες τις κατηγορίες.

Κάτι που, όπως απέδειξε με μαθηματικό τρόπο ο Νταής δεν ισχύει.

Και δεν ισχύει γιατί στα μαθηματικά έναν συν ένα κάνουν δύο.

Ενώ στην εφορία μπορεί να κάνουν και… λιγότερο.

Προφανώς δεν είναι τυχαίο ότι οι πλοιοκτήτες αντέδρασαν και θέλουν να βγάλουν ένα νόμο που επιτρέπει τον νέο υπολογισμό απόδοσης των τα ελών στους Οργανισμούς…

Φαίνεται ότι κάτι χάνουν. Και για να θελήσουν να βγάλουν αντισυνταγματικό τον νόμο σημαίνει ότι χάνουν πολλά.

Και χάνουν πολλά.

 

Τι πιο απλό δηλαδή…

Γιατί τι περισσότερο απλό δηλαδή από την πρόταση της ΟΛΗΓ…

Πόσους ανθρώπους μεταφέρεις σε αυτή την διαδρομή. Τόσους…

Τι πρέπει να αποδόσεις στον Οργανισμό με βάση το ποσοστό επί του εισιτηρίου που εισπράττεις; Αυτό το ποσό.

(Σημειωτέον ότι το ποσοστό είναι καθορισμό και είναι το ίδιο, είτε με τον έναν, είτε με τον άλλο τρόπο υπολογισμού απόδοσης τελών στο λιμάνι).

Αφού λοιπόν το ποσοστό δεν αλλάζει δεν μπορεί να γίνει και πιο ακριβό το εισιτήριο…

Αυτονόητο.

Όμως είναι άλλο πράγμα να έχεις έναν… δραγάτη πάνω από το κεφάλι σου που να σου μετράει τον πραγματικό αριθμό του φορτίου που μεταφέρεις και άλλο πράγμα να λες εσύ ότι μέσα από την φορολογική κου δήλωση προκύπτει ότι μετέφερα τόσους πολίτες, τόσα Ι.Χ. τόσα φορτηγά, τόσα δίκυκλα…

Εκτός πια και νομίζει κανείς ότι εδώ στην Ελλάδα η κοινωνία των Αγγέλων ανακαλύφθηκε στους πλοιοκτήτες της γραμμής Ηγουμενίτσας-  Κέρκυρας καθώς και των άλλων γραμμών που υπάρχουν από και προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας!!!

Θαύμα – Θαύμα δηλαδή.

 

Τι θα κάνει η νέα διοίκηση

Μαθαίνω ότι και η νέα διοίκηση εκτιμά ότι ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών προς των Οργανισμό που πήγε να εφαρμοστεί είναι ο πλέον αντικειμενικός.

Προφανώς περιμένει να δει την απόφαση του Σ.τ.Ε για να ενεργήσει ανάλογα.

Αν όμως οι πλοιοκτήτες χάσουν την υπόθεση από το Σ.τ.Ε τότε θα πρέπει να γυρίσουν μερικές χιλιάδες ευρώ πίσω στο λιμάνι.

Έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε τις εξελίξεις, καθώς και τον τρόπο υπολογισμού των τελών που θα επιλέξει η νέα διοίκηση.  

 ΕΞΕΛΙΞΗΣ 

multirama

 tentes

daikin

itech