Δεν θα μπορούσε τούτη η στήλη παρά να εκφράσει τα θερμά της συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου επιχειρηματίας Θεόδωρου Νιτσιάκου ο οποίος έχασε την ζωή του σε τροχαίο που συνέβη στο δρόμο από Αετομηλίτσα προς το Πληκάτι.

Στα ορεινά του Γράμμου.

Ένας άνθρωπος χάθηκε στο βουνό που τόσο αγαπούσε.

Τα θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους του.

 

Μήπως θα πρέπει να την ξεχάσουμε;

Κάποια πράγματα δεν μπορούν να συμβούν σε όλους.

Κάποια πράγματα δεν είναι για όλους.

Και ναι μεν η Κέρκυρα δέχθηκε 760.000 επισκέπτες το 2019 από κρουαζιέρα, γιατί είναι η Κέρκυρα…

Εμείς είμαστε Ηγουμενίτσα, είμαστε  Ήπειρος, και όταν η Κέρκυρα είχε γίνει τουριστικός προορισμός, εμείς με άλλα ασχολούμασταν.

Θα σας πω τι μου είχε κάνει εντύπωση και θα καταλάβετε την διαφορά.

Πριν από πολλά χρόνια πήγαινα διακοπές στον βάλτο. Εποχή που για να κατέβεις ήταν ο δρόμος ακόμη χωμάτινος και που υπήρχαν σε όλη την παραλία δέκα δεκαπέντε σπίτια περίπου.

Στην κυρά Νίτσα που μέναμε εμείς μας είχε πει κάποια στιγμή που το έφερε η κουβέντα, ότι ο πατέρας της είχε δώσει προίκα αυτές τις εκτάσεις που βρισκόταν δίπλα στην θάλασσα στις κοπέλες, γιατί τις θεωρούσαν υποβαθμισμένες…

Ενώ στα αγόρια της οικογένειας ο πατέρας έδωσε στρέμματα ελιές πάνω στο χωριό.

Καταλαβαίνετε λοιπόν την άποψη που είχαμε εμείς για τον τουρισμό εκείνα τα χρόνια που η Κέρκυρα, η Ρόδος και τα άλλα νησιά γινόταν… κινηματογραφικές ταινίες.

Οπότε εμείς αργήσαμε να μπούμε στην αγορά…

 

Και δεν φτάνει μονό αυτό…

Και δεν φτάνει που αργήσαμε να μπούμε στην τουριστική αγορά και ειδικότερα στην αγορά της κρουαζιέρας…

Δεν κάνουμε και κάτι σοβαρό για να καλύψουμε το κενό της καθυστέρησης.

Από την μια μεριά κάθε δήμος έχει και την δική του τουριστική επιτροπή, και η Περιφέρεια την δική της, και από την άλλη δεν υπάρχει μια ενιαία σοβαρή ηπειρωτική πρόταση στους tour operators για να συμπεριλάβουν στο πρόγραμμά τους, στις προτάσεις τους,  την Ήπειρο και άρα και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

 

Περί άλλων τυρβάζει

Ο επί του τουρισμού αντιπεριφερειάρχης ασκεί μια πολιτική μέχρι τώρα που στο επίκεντρό της έχει τα ξενοδοχεία, ως ξενοδόχος που είναι και ο ίδιος.

Αυτό θα πρέπει να αλλάξει σε μια λογική που λέει ότι προφανώς τα ξενοδοχεία είναι η βάση, η υποδομή για τον τουρισμό, αλλά τουρισμός δεν είναι μόνο αυτό.

Στην κρουαζιέρα, για παράδειγμα ξενοδοχείο είναι το καράβι.

Αλλά ξέρετε πόσα λεφτά αφήσανε οι 760.000 επισκέπτες στην Κέρκυρα κατά την ημερήσια έξοδό τους;

Μπορεί λοιπόν η Ήπειρος να γίνει προορισμός κρουαζιέρας;

Δεν είμαι ειδικός να απαντήσω.

Αλλά δεν βλέπω ή δεν ακούω απάντηση και από τους ειδικούς.

 

Μα δεν το συζητάνε

Και δεν υπάρχει απάντηση γιατί απλά δεν το συζητήσανε ποτέ σοβαρά.

Δεν το προσπαθήσανε ποτέ σοβαρά.

Δεν το αντιμετωπίσανε ποτέ σοβαρά.

Δεν τους ενδιαφέρει;

Δεν θέλουν;

Δεν μπορούν;

Δεν ξέρω τι να υποθέσω.

Σε κάθε περίπτωση εκείνο που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι η Ήπειρος ναι μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον τουριστών ΚΑΙ της κρουαζιέρας.

Και μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον γιατί έχει να δείξει τα πάντα.

Από φύση, βουνό και θάλασσα, από ιστορία και πολιτισμό, τα πάντα.

Αρκεί όλα αυτά να γίνουν ένα πακέτο, ένα πειστικό πακέτο – πρόταση προς αυτούς που ελέγχουν τον τουρισμό, τους tour operators.

Ποιος θα το κάνει όμως αυτό;

Πάντως όχι η επιτροπή τουρισμού του δήμου Σουλίου, ή του δήμου Φιλιατών…

Είναι θέμα της Περιφέρειας.