Ειλικρινά δεν είχα λόγο να ασχοληθώ με την διοίκηση της ΟΛΗΓ ΑΕ αν δεν έκανε αυτή το πρώτο βήμα.

Και το έκανε με το δελτίο τύπου που εξέδωσε.

Σύμφωνα με το οποίο ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολιτικής κος Πλακιωτάκης, μετά από την ενημέρωση που έτυχε για την δράση και τον σχεδιασμό της νέας διοίκησης του Οργανισμού διαπίστωσε, όπως αναφέρει το δελτίο τύπου, ότι «στην Ηγουμενίτσα υπάρχει σχέδιο και όραμα».

Αν το σχέδιο και το όραμα είναι να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα που η προηγούμενη διοίκηση είχε δρομολογήσει, κάτι δηλαδή αυτονόητο, αυτό δεν τους ανήκει δεδομένου ότι θεωρείτε και είναι απλή διαχείριση.

Δεν είναι όραμα

Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να θεωρήσει κανείς οραματιστή κάποιον ο οποίος ενεργεί στα πλαίσια μιας πολιτικής η οποία στοχεύει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Εκτός και αν όντως ως όραμα εκλαμβάνει κάποιος την ολοκλήρωση των έργων, την έναρξη νέων, αν υπάρξουν, με σκοπό να δημιουργήσει μεγαλύτερη προίκα έτσι ώστε η νύφη να προσελκύσει περισσότερους… γαμπρούς.

Μιας νύφης η οποία έχει ήδη δυσανάλογη μεγάλη προίκα από τους… γαμπρούς που θα εμφανιστούν.

Γιατί, αν κατάλαβε καλά η διοίκηση της ΟΛΗΓ ΑΕ, όραμα του Πλακιωτάκη και της Κυβέρνησης είναι η ενοικίαση – ιδιωτικοποίηση του λιμένα, για 60 χρόνια και βάλε.

Αυτό λοιπόν δεν είναι όραμα.

Κάτι άλλο είναι. Σίγουρα κάτι άλλο.

Για να ξέρουμε τι λέμε δηλαδή.

Δεν έχω καμία αμφιβολία

Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η νέα διοίκηση της ΟΛΗΓ ΑΕ θέλησε να δείξει στον πολιτικό της προϊστάμενο ότι αυτούς τους τρεις – τέσσερις μήνες που βρίσκεται στο τιμόνι έχει… ενεργήσει σε πολλούς τομείς.

Θέλησε να δείξει ότι έκανε δουλειά. Για να πάρει το μπράβο.

Και ο κος Υπουργός την επιβράβευσε με αυτή την απίστευτη δήλωσή του ότι η Ηγουμενίτσα έχει όραμα…

Και επειδή η διοίκηση πήρε το μπράβο του υπουργού θέλησε να το γνωστοποιήσει προς την θεσπρωτική κοινωνία… Μπράβο υπουργού είναι αυτό. Δεν θα το κρατήσουμε εντός των τειχών. Θα το βγάλουμε προς τα έξω για να μάθει ο κόσμος ότι ο Υπουργός μας συνεχάρη.

Μέσα όμως από αυτή της την επιθυμία αποκάλυψαν το εξής ανορθόδοξο που περιγράφεται στην φράση.

«Δουλέψτε για να… παντρέψουμε την νύφη με κάθε τρόπο». 

 

Στα σοβαρά τώρα

Πάμε όμως τώρα στα πιο σοβαρά.

Ευθεία η ερώτηση απορία μου προς όλους τους Θεσπρωτούς.

Θεσμικούς και μη.

Αναρωτηθήκατε ποτέ το ύψος των εργασιών που έγιναν και γίνονται στο λιμάνι για να βάλετε δίπλα σε αυτό το επιθυμητό ύψος πώλησης;

Προφανώς πολλοί από μας έχουμε ακούσει να μιλάνε ότι στο λιμάνι έχουν δοθεί ένα σκασμό παράδες.

Συνεπώς η αξία του με βάση τα χρήματα που έπεσαν σε αυτό, με βάση τα σημερινά ετήσια κέρδη του, (βάση προϋπολογισμού), αλλά και την προοπτική του με την κατασκευή της μαρίνας, του εμπορευματικού σταθμού, του λιμενοβραχίονα για το υγροποιημένο αέριο εφοδιασμού πλοίων και άλλων δράσεων, η αξία του θα είναι πολύ μεγάλη.

Πολλαπλάσια μεγαλύτερη αυτής των δέκα εκατομμυρίων που ακούγεται ότι θα δώσει ο ιδιώτης.

Έξυπνοι είστε για να καταλάβετε ότι αν δοθεί ένα τέτοιο τίμημα, να πείτε ότι είναι ελάχιστα μικρό.

Για ποιο όραμα μιλάμε συνεπώς;

 

Εκείνο που δεν καταλαβαίνω επίσης…

Εκείνο που δεν καταλαβαίνω επίσης είναι το εξής:

Έχεις μια επιχείρηση η οποία είναι κερδοφόρα.

Δίπλα σε αυτό το γεγονός κάνεις επενδύσεις προκειμένου να καταστήσεις την επιχείρηση ακόμη πιο κερδοφόρα.

Ποια είναι αυτή η λογική που λέει ότι την πουλάς έναντι πινακίου φακής;

Ποιος συνετός θα έκανε κάτι τέτοιο;

Κανείς εκτός του απρόσωπου, αδιάφορου δημοσίου.

Και αυτών που πιστεύουν στην αγορά των ιδιωτών.

Με το συμπάθιο αλλά και η Μέρκελ και ο Σόιμπλε υπέρ της ιδιωτικής πρωτοβουλίας είναι.

Όμως στην χώρα τους δεν ιδιωτικοποίησαν ούτε τις επικοινωνίες, ούτε τις αερομεταφορές, ούτε κάτι δημόσιο που ήταν κερδοφόρο και είχε στρατηγική σημασία για την χώρα και την οικονομία…

Συνεπώς τα περί ιδεολογικών αρχών είναι παραμύθι.

 

Μα ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ

Μα το λιμάνι είναι περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ, θα ισχυριστεί κάποιος.

Και αφού είναι στο ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να δοθεί σε ιδιώτες, όπως συμφωνήσανε στα χρόνια της καταστροφής.

Και λοιπόν;

Και τα πλεονάσματα συμφωνήθηκαν να είναι υψηλά, αλλά διακρίνω μια αγωνιώδη προσπάθεια να μειωθούν.

Μετά από διαπραγματεύσεις με τους δανειστές μας.

Ωραία. Αφού λοιπόν μπορούμε να καταφέρουμε την μείωση των πλεονασμάτων  νωρίτερα από ότι συμφωνήσαμε, μπορούμε και να εξαιρέσουμε μια σειρά από κρατικές κερδοφόρες δομές (όπως το λιμάνι της Ηγουμενίτσας) που λόγω ανάγκης κάποτε δώσαμε στο ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση.

Μπορεί να γίνει όταν υπάρχει βούληση.

Αλλά δυστυχώς το όραμα είναι άλλο.

Τα πάντα στους ιδιώτες.

 ΕΞΕΛΙΞΗΣ 

multirama

 tentes

daikin

itech