Θέλω να κάνω μια επισήμανση που αφορά την χερσαία ζώνη.

Όταν ο Υπουργός (μαύρα μεσάνυχτα) Πλακιωτάκης, ανακοίνωσε την παραχώρηση του λιμανιού εντός του 2020 προφανώς δεν εννοούσε την πώλησή του μέσα στο 2020.

Θα σας εξηγήσω πως έχουν τα πράγματα και τι πρέπει να προσέξουμε.

Η ανακοίνωση του υπουργού αφορά στην ανάθεση του έργου προς εκτίμηση.

Ο ιδιώτης εκτιμητής που θα αναλάβει να μελετήσει το θέμα παραχώρησης, θα είναι αυτός που θα προτείνει τον τρόπο παραχώρησης – αξιοποίησης του λιμανιού.

Θα δει τα στοιχεία και θα αποφανθεί αν η ελκυστική λύση για τους επενδυτές θα είναι:

  1. Παραχώρηση δράσεων του λιμένα
  2. Παραχώρηση του συνόλου των δράσεων του λιμένα για 60 χρόνια.

Προσωπικά εκτιμώ ότι θα προτείνει το δεύτερο.

 

 

Γρηγορείτε και επαγρυπνείτε

Επειδή ο κίνδυνος να θελήσει ο υπουργός να κάνει ελκυστικότερο το λιμάνι μας, ο φόβος να συμπεριλάβει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της χερσαίας ζώνης που διεκδικεί ο Δήμος είναι υπαρκτός.

Ο εκτιμητής το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να… βγουν τα νούμερα.

Να καταστήσει το λιμάνι όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό, χωρίς να υπολογίζει τι λέει η πόλη.

Για τον λόγο αυτό λοιπόν πρέπει ΧΘΕΣ να τελειώνουμε με το θέμα της χερσαίας και να κόψουμε την όρεξη στον εισηγητή να περιλάβει μέρος της στο λιμάνι για άλλη χρήση πλην της κοινόχρηστης που ζητάμε σαν δήμος. 

Σε κάθε περίπτωση να κλείσουμε το θέμα για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

Θέμα πολιτικής βούλησης

Μπορεί να γίνει αυτό;

Μπορεί να λυθεί ΧΘΕΣ το θέμα της παραχώρησης;

Εγώ λέω ότι μπορεί.

Αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση και στοιχειώδη λογική.

Όπως έλεγε και ο Αλέξης θα μπορούσε να γίνει με ένα νόμο και ένα άρθρο.

Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να εκδοθεί μια απόφαση που νε λέει ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ότι ο χώρος δικαιοδοσίας της ΟΛΗΓ ΑΕ περιορίζεται στον περιφραγμένο σήμερα χώρο του λιμανιού.

Με την απόφαση αυτή η υπόλοιπη έκταση καθίσταται αυτόματα δημόσια κοινόχρηστη έκταση.

Και σαν τέτοια δεν μπορεί να αποτελεί έκταση του λιμανιού και άρα του αυριανού ιδιώτη που θα έρθει να μας ανα(πνίξει)πτύξει…

Οι νομιμοποιήσεις έχουν γίνει

Όσο για τις νομιμοποιήσεις των αυθαιρέτων και το μπέρδεμα αυτό με τα όρια χάραξης αιγιαλού και παραλίας είναι ένα βήμα πριν την λήξη του.

Οι νομιμοποιήσεις έχουν γίνει οι περισσότερες.

Οι χαράξεις επίσης.

Αλλά αυτό το θέμα ήταν μια πρόφαση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για να πάρουν πίσω την χερσαία ζώνη.

Για να ρυθμίσουν τις παρατυπίες, να κλείσουν τις εκκρεμότητες και να μας παραδώσουν άμωμη και άσπιλη της χερσαία.

Δεν πρόκαναν… σε πέντε χρόνια να λύσουν κανένα από αυτά τα θέματα.

Μα πως; Ήταν τόσο απλό, όπως υποστήριζαν…

Την ίδια ώρα…

Την ίδια ώρα που λέμε γρηγορείτε γιατί χανόμαστε η Κτηματική Υπηρεσία Ηγουμενίτσας τρέχει στους δικούς της ρυθμούς.

Ποιο συγκεκριμένα από την ΟΛΗΓ ΑΕ έχει γίνει η νομιμοποίηση όλων των έργων που απαιτείται και έχουν αποσταλεί στις 4 Μαρτίου του 2019 στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία, για καθορισμό αιγιαλού και παραλίας.

Ακόμη αυτή η επιτροπή δεν έχει συγκληθεί. Ένα χρόνο και κάτι μέρες μετά.

Είναι ευθύνη αποκλειστικά της Προϊσταμένης;

Προσωπικά δεν θα το έλεγα…

Στην επιτροπή μετέχουν εκπρόσωποι και άλλων κοινωνικών φορέων της πόλης.

Π.χ. το Τεχνικό Επιμελητήριο. Μπορεί να είναι επιστημονικός φορέας δεν παύει όμως να είναι και κοινωνικός αφού τα μέλη του είναι μέλη της θεσπρωτικής κοινωνίας.

Πόσο πίεσαν λοιπόν τα άλλα μέλη της επιτροπής προκειμένου να συνεδριάσει;

Κρύβονται πίσω από το επιχείρημα: «Δεν είναι δικό μας θέμα η σύγκλιση της επιτροπής αλλά της Προέδρου που είναι η προϊσταμένη της Κτηματικής Υπηρεσίας».

Εν πάσει περιπτώσει και χωρίς αμπελοφιλοσοφίες, σημασία έχει ότι δεν έχει συγκληθεί η εκ του νόμου προβλεπόμενη επιτροπή. Κακώς κάκιστα. Τελεία και παύλα.

 

Δεν είναι εκτός λογικής…

Κι ένα τελευταίο για το λιμάνι. Τελευταίο για σήμερα.

Να μην εκπλαγεί κανείς από μας αν μάθουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να συμπεριλάβει και το λιμάνι της Κέρκυρας στην προκήρυξη για την αξιοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.

Γιατί οι τεχνοκράτες θέλουν να ετοιμάσουν ένα ελκυστικό επενδυτικά πακέτο.

Γιατί λοιπόν να μην σκεφτούν απλοϊκά;

Παράδειγμα: Η κρουαζιέρα στην Ηγουμενίτσα πολύ δύσκολα θα αναπτυχθεί;

Γιατί να σκανιάζω αφού έχω μια έτοιμη, ανεπτυγμένη,  στο λιμάνι της Κέρκυρας;

Μπορεί να μπουν και άλλα κομμάτια στην κοινή πρόταση; Βεβαίως μπορούν. Και όσα περισσότερα μπουν τόσο πιο ελκυστική επενδυτικά θα είναι η πρόταση.

Για ποιόν λόγο άραγε να κάνω δύο διακηρύξεις για δύο λιμάνι τόσο κοντά το ένα στο άλλο;

Μπορεί να σκεφτούν.

Εσείς τι λέτε; Δεν μπορεί να το σκεφτούν;