Ξέρετε πόσο θα στοιχίζει η φύλαξη του λιμανιού σε ετήσια βάση;

Ένα εκατομμύριο.

Ναι καλά το διαβάσατε. Ένα εκατομμύριο ευρώ τον χρόνο.

Μάλιστα μου λένε ότι οσονούπω θα βγει και ο σχετικός μειοδοτικός στον αέρα.

Και θα αφορά χρονικό διάστημα τριών ετών.

Σύμφωνα με πληροφορίες μου η ανάδοχος εταιρεία φύλαξης που θα πάρει το έργο πρέπει να απασχολεί τουλάχιστον τριάντα εφτά εργαζόμενους.

Για να βγαίνουν οι βάρδιες σε 24ωρη βάση.

Καθημερινώς και ανελλιπώς.

Άλλωστε η διαβάθμιση  για την φύλαξη του λιμένα είναι στην κατηγορία «τέσσερα».

Στην ίδια κατηγορία με τα αεροδρόμια.

 

Θα γίνει και αυτό

Θέλετε πιστέψτε το θέλετε μην το πιστεύετε.

Ο Δήμος Φιλιατών ετοιμάζεται λέει να οργανώσει συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου μέσω τηλεδιάσκεψης!!!

Εφόσον φυσικά τα μέτρα θα συνεχίσουν να ισχύουν.

Καλά μιλάμε για προχωρημένα πράγματα εκεί στο Φιλιάτι.

Από συνεδριάσεις δια περιφοράς, σε συνεδριάσεις με τηλεδιάσκεψη.

Για να δούμε. Θα τα καταφέρουν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι να εναρμονιστούν με την τεχνολογία;

 

Προγραμματική σύμβαση

Με διορθώσανε σε αυτό που έγραψα για τον δρόμο που θα ενώνει το Σούλι με την Εγνατία Οδό στον κόμβο του Ελευθεροχωρίου.

Μου είπανε ότι η προγραμματική σύμβαση που υπογράφτηκε, (και αυτό συνέβη μόλις πριν από λίγες μέρες) μεταξύ του αρμόδιου υπουργείου και της Περιφέρειας Ηπείρου αφορά στην σύνταξη μελετών του έργω και όχι στην κατασκευή του όπως κακώς είχα γράψει.

Που σημαίνει ότι μπορεί να έχει η υπογραφεί η Προγραμματική, πλην όμως είμαστε ακόμη στα πρώτα στάδια.

Που σημαίνει ζήσε Μάη μου.

Γιατί είναι σαφές ότι θα χρειαστεί να περάσουν πολλοί Μάηδες ακόμη μέχρι να δούμε το έργο.

 

Τι άλλαξε αλήθεια;

Με αφορμή τα όσα έχω γράψει και σχολιάσει για το θέμα του Δρεπάνου και τον τρόπο παραχώρησης της διαχείρισής από τον ΟΛΗΓ στον Δήμο…

Με υπογραφή μνημονίου συνεργασίας…

Έμαθα ότι λίγες μέρες αφότου το κείμενο έφτασε στον δήμο υπήρξε επιστολή του δήμου προς τον ΟΛΗΓ η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ εξέφραζε την κατ’ αρχή συμφωνία στο συγκεκριμένο πλάνο.

Και από το αρχικό «οκ» στην άρνηση του Δημάρχου να φέρει το θέμα στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Πώς να ερμηνεύσει κανείς την στάση της δημοτικής αρχής και του Δημάρχου;

 

Να το ξεκαθαρίσουμε αυτό

Ένα λεπτό σημείο που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε για να ξέρει ο κόσμος τι ακριβώς ισχύει έχει να κάνει με την προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου και του ΟΛΗΓ.

Που κάποιοι λένε ότι υπάρχει και άρα δεν τίθεται θέμα νέας προγραμματικής για το Δρέπανο.

Λοιπόν…

Τα πράγματα έχουν ως εξής:

Όντως επί θητείας του Ανδρέα Νταή  στον Οργανισμό είχε υπογραφεί με το δήμο μια προγραμματική σύμβαση συνεργασίας.  

Ωστόσο ένα σημείο του κειμένου της ανέφερε ότι αυτή έπαυε να είναι σε ισχύ σε περίπτωση που αλλάξει η σύνθεση είτε της διοίκησης του ΟΛΗΓ, είτε της Δημοτικής Αρχής.

Το περασμένο καλοκαίρι συνέβησαν και τα δύο.

Και δημοτικές εκλογές είχαμε, άρα νέα σύνθεση Δημοτικού Συμβουλίου, και αντικατάσταση του Νταή είχαμε τον Νοέμβριο του 2019.

Άρα η σύμβαση συνεργασίας έπαψε να ισχύει.

 

Γιατί το έκανε αυτό;

Αν κάποιος αναρωτιέται γιατί ο Νταής έβαλε αυτόν τον όρο στην προγραμματική σύμβαση, η απάντηση είναι απλή.

Γιατί πολύ απλά δεν ήθελε να δεσμεύσει ούτε το νέο Δημοτικό Συμβούλιο, ούτε την νέα διοίκηση του Οργανισμού με μια συνεργασία που είχε εγκριθεί  από άλλα πρόσωπα.

Και αυτό είναι πολύ δημοκρατικό.

Θα ήταν λάθος, σε κάθε περίπτωση, να μην υπήρχε αυτός ο όρος στο κείμενο του μνημονίου συνεργασίας που είχε υπογράψει η διοίκηση Νταή στον ΟΛΗΓ με τον δήμαρχο Λώλο, αλλά με άλλη σύνθεση Δημοτικού Συμβουλίου.

Οπότε το μνημόνιο συνεργασίας για την παραχώρηση της διαχείρισης της έκτασης στο Δρέπανο είναι μονόδρομος.

 

 Δεν κινείται τίποτε

Ένα τελευταίο μια και αποτέλεσε συζήτηση μεταξύ φίλων.

Η κρουαζιέρα.

Λοιπόν…

Φέτος δεν κουνιέται φύλο.

Και δεν φταίει ο κορονοϊός για αυτό.

Φταίει ότι το 2019, τότε που κλεινόταν οι κρουαζιέρες για το καλοκαίρι του 2020 η Θεσπρωτία, μέσω του ΟΛΗΓ δεν κατάφερε να πείσει τους αφεντάδες του κλάδου της κρουαζιέρας για ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Να έρθει να κάνει τι;

Κάποτε ερχόταν για να πάνε οι επιβάτες του να δούνε τα Μετέωρα.

Τώρα που βρήκαν άλλο δρόμο, μέσω Βόλου, έφυγαν από μας.