Έγραφα χθες για την σύσκεψη στα Σύβοτα που αφορούσε  στον τουρισμό.

Μια ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία του Δημάρχου Ηγουμενίτσας.

Η αλήθεια είναι ότι ο Δήμος από μόνος του δεν έχει και πολλά περιθώρια να φέρει τουρισμό.

Ακόμη και να προβάλει την περιοχή μας εκεί που πρέπει.

Ο τουρισμός είναι ένα περίπλοκο πρόβλημα για ειδικούς και όχι μια απλή εξίσωση για ανθρώπους γενικών γνώσεων.

Οπότε κρατάμε τη ν θετική πρωτοβουλία που δείχνει μια ανησυχία για το ότι πρέπει κάτι να κάνουμε, και αφήνουμε τα υπόλοιπα.

 

Από την άλλη πλευρά όμως

Από την άλλη πλευρά όμως έπρεπε να είχαμε ετοιμάσει όλα τα αυτονόητα.

Όχι τώρα που μας ήρθε η κρίση λόγω κορωνοϊού…

Αλλά από παλιότερα.

Τι εννοώ;

Το τουριστικό λογότυπο του δήμου για παράδειγμα δεν θα έπρεπε να ήταν χρόνια τώρα έτοιμο;

Ένα βιβλίο για τις θεσπρωτικές συνταγές ή ένα φωτογραφικό άλμπουμ, δεν θα έπρεπε να ήταν έτοιμα από καιρό τώρα;

Ο Δρέπανος δεν θα έπρεπε να ήταν έτοιμος και να λειτουργούσε οργανωμένα από μέρες τώρα;

Θα έπρεπε.

Αυτά και πολλά άλλα.

Όμως… Δεν ήταν έτοιμα.

 

Επικοινωνιακό λάθος

Σε κάθε περίπτωση, λόγω εμπειρίας χρόνων το αναφέρω, εκτιμώ ότι ο Αντιδήμαρχος επί του τουρισμού Λευτέρης Κώστας έκανε ένα σοβαρό επικοινωνιακό λάθος.

Στην προσπάθειά του να παρουσιάσει μια σειρά από δράσεις και πρωτοβουλίες, έκανε το λάθος να αναφερθεί σε αυτές αναλυτικά.

Και προσπάθησε να εμφανίσει έναν - όσο το δυνατόν - μεγαλύτερο αριθμό κινήσεων – πρωτοβουλιών από πλευράς Επιτροπής και Δήμου.

Λάθος.

Γιατί αυτή ακριβώς η προσπάθεια να αποδείξει κανείς πόσα πολλά κάνει, αυτή λοιπόν η προσπάθεια φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Εμφανίζει τα όσα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ όλον αυτό τον καιρό.

Και εκτίθεται.

Όταν αραδιάζεις μια λίστα με δέκα πρωτοβουλίες από τις οποίες οι οχτώ είναι ακόμη στον αέρα σημαίνει φίλε Λευτέρη ότι δεν έγινε καλή δουλειά.

Αντιλαμβάνονται όλοι το άγχος σου να δείξεις ότι αυτή, την δύσκολη στιγμή για τον τουρισμό, ο Δήμας ανέλαβε μια σειρά από πρωτοβουλίες, αλλά τις ανέλαβε καθυστερημένα.

 

Γερμανικό ενδιαφέρον

Σιγά μην έλειπαν οι γερμανοί από αποκρατικοποίηση ελληνικής περιουσίας.

Καθυστέρησαν, αλλά έσκασαν μύτη.

Και είπαν ότι είναι εδώ στην πώληση μετοχών του λιμανιού Ηγουμενίτσας.

(Η φράση –πώληση μετοχών είναι ο εύσχημος τρόπος για να αποφύγει κανείς την φράση ιδιωτικοποίηση).

Η εταιρεία λοιπόν με την ονομασία «Φιόρδ: Θαλάσσιος τουρισμός ναυτιλιακής εταιρείας» όπως ακριβώς μεταφράζετε η ονομασία της στα γερμανικά Förde  Reederei Seetouristik.

Βέβαια από την άλλη είναι και ο Γκριμάλντι.

Ο οποίος κατάφερε να εξαφανίσει τις ελληνικές ΑΝΕΚ και ΜΙΝΟΑΝ και να κυριαρχήσει στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας.

Είναι και αυτός σοβαρός παίχτης.

Όσο για την ελλαδίτσα μας που καμαρώνουμε γι’ αυτή ότι είναι μια χώρα θαλασσινή…

Που καμαρώνουμε για την ναυτιλία της…

Δεν ακούστηκε κανείς από τους δεκάδες εφοπλιστές μας να ενδιαφέρετε. Προς το παρόν τουλάχιστον.  

Βλέπετε αυτοί ξέρουν τι συμβαίνει στην Ελλάδα και την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια.

 

Ανησύχησαν

Ανησύχησαν και στην πρώτη ευκαιρία ρώτησαν τον Δήμαρχο αν θα επιστρέψουμε στο πρόγραμμα ΕΛΕΝΑ.

Για την αντικατάσταση των λαμπτήρων στο δημοτικό φωτισμό και στα δημοτικό κτίρια.

Η απάντηση που πήραν προφανώς και ήταν αρνητική.

Όμως πέφτουν δύο λάθη.

Το πρώτο ότι κάνουν πως δεν ξέρουν τον δήμαρχο.

Το δεύτερο ότι νομίζουν πως με 280.000 θα αντικαταστήσουν τον φωτισμό.

Πάλι πίσω θα είμαστε.

Το έχουμε συνηθίσει άλλωστε.

Να ακολουθούμε τελευταίοι.

 

Πρέπει να το δεις ή δεν τόχεις ακουστά;

Διαβάζω την είδηση.

Με την Πρόεδρο της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» κα Γιάννα Αγγελοπούλου, συναντήθηκε ο Αντώνης Μπέζας, κατά τη χθεσινή επίσκεψή της στο γραφείο του Προέδρου της Βουλής κ. Κώστα Τασούλα.

Ο κ. Μπέζας τόνισε στην κα Αγγελοπούλου ότι το Σούλι που στάθηκε ο προάγγελος της εθνικής μας παλλιγγενεσίας και το Ζάλογγο που είναι αιώνιο εθνικό σύμβολο θυσίας, πρέπει να αποτελέσουν «σημεία αναφοράς» στο σχεδιασμό του εορτασμού των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821.

Η κα Αγγελοπούλου υποσχέθηκε ότι θα επισκεφθεί σύντομα τον ιστορικό χώρο του Σουλίου.

Συγνώμη κα Αγγελοπούλου δεν σε κάλεσαν να δεις τον χώρο αλλά να εντάξεις το Σούλι αυτονόητα στο πρόγραμμα εκδηλώσεων.

Εκτός και αν δεν το έχεις ακουστά.