Είναι γνωστό ότι χρόνια τώρα η μελέτη για την παράκαμψη της πόλης και της σύνδεσης της Εγνατίας με το Μαυρομάτι έχει ενταχθεί  στο Προγράμματα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας. Ποιο γνωστό ως Interreg.

Μου λένε λοιπόν ότι μέσω αυτού του προγράμματος έχουν προκηρυχθεί οι μελέτες για τους Περιβαλλοντικούς όρους, για τις τοπογραφικές και τις γεωλογικές μελέτες.

Ενώ σε διαβούλευση είναι το θέμα της οδικής χάραξης.

Ορισμένα χαρακτηριστικά

Σε ότι αφορά την οδική χάραξη να σας πω ότι αυτή προβλέπει την κατασκευή δύο σηράγγων στο Δασύλλιο και στη Αμπέλια. Και οι δύο διπλής κατεύθυνσης.

Ότι θα κουμπώνει με το έργο που έχει κάνει η Περιφέρεια στην Βόρεια έξοδο της πόλης.

Θα έχει επίσης τρία σημεία – εξόδους για να βγαίνει κανείς στην πόλη.

Οι μελέτες γίνονται από την Εγνατία Οδό.

Τώρα το πότε θα ολοκληρωθούν και το πότε θα ωριμάσουν για να δημοπρατηθούν, αυτό είναι άλλο θέμα.

Όσο για το που θα βρεθούν τα λεφτά για την κατασκευή του έργου, ας μην το συζητάμε.

Έχουμε… χρόνια μπροστά μας.

 

Γιαβάς – Γιαβάς…

Ένα ακόμη έργο που τρέχει με την ταχύτητα στης χελώνας.

Ένα ακόμη έργο στο οποίο είμαστε θεατές.

Και αρεσκόμαστε στο να μας λένε ότι κάτι έγινε.

Προκηρύχτηκαν λέει οι μελέτες, και συζητάνε την χάραξη;

Και λοιπόν;

Έχουν περάσει δώδεκα μήνες που οι δήμαρχοι Ηγουμενίτσας και Φιλιατών (αν δεν κάνω λάθος) είχαν συναντηθεί με στελέχη της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ.

Μέσα σε ένα χρόνο πια είναι η πρόοδος που σημειώθηκε;

Το παρακολουθούμε επί της ουσίας ή ως συνήθως συμβαίνει, στεκόμαστε στα τυπικά. Εκτελέσαμε τις υποχρεώσεις μας και τι άλλο να κάνουμε…

Σε τούτη την χώρα αν δεν φωνάξεις, αν δεν χτυπήσεις το τραπέζι δεν κάνεις τίποτε.

Κι εμείς δεν έχουμε τύπους που να μπορούν να χτυπούν το τραπέζι και διεκδικούν.

Δυστυχώς…

 

Νάχαμαι να λέγαμε.

Νάχαμαι να λέγαμε, γιατί αν δεν είχαμε τι θα λέγαμε…

Σωστό και αυτό.

Οπότε τσίμπα μια δικαιολογία για να καλύψεις την βλακεία.

Έστω και αν αυτή η δικαιολογία μας οδηγεί πίσω στο 2001.

Στην χρονιά που ιδρύθηκε ο ΟΛΗΓ και μεταβιβάστηκε σε αυτόν οι εκτάσεις που κατείχαν τα λιμενικά ταμεία της περιοχής.

Χωρίς καμία συζήτηση είναι η αλήθεια.

Για όσους λοιπόν θέλουν να δικαιολογήσουν την δική τους βλακεία ανακάλυψαν το 2001!!!

Και ξεχνούν σκόπιμα το κοντινό 2017.

Τότε που επέστρεψαν την Χερσαία στο Υπουργείο, χωρίς καμία διασφάλιση για τον Δήμο ότι (το υπουργείο) θα την γυρίσει πίσω.

 

Κατά τα άλλα ψάχνουμε

Κατά τα άλλα ψάχνουμε να βρούμε κάπου αλλού τους φταίχτες…

Μπας και μετριάσουμε την δική μας βλακεία.

Μπας και ξεγελάσουμε κάποιους αδαείς.

Και τους πείσουμε ότι εμείς δεν κάναμε τίποτε λάθος.

Το λάθος έγινε το 2001.

Για δεν πάμε στο 1958 που κατασκευάστηκαν οι πρώτες «σύγχρονες» για την εποχή εγκαταστάσεις;

Ή ακόμη πιο πίσω στο 1914 όταν υπήρξαν οι πρώτες σκέψεις να γίνει λιμάνι ο κόλπος της Ηγουμενίτσας;

Κάτι θα βρούμε.

Αν θέλουμε να πετάξουμε την μπάλα στην εξέδρα το κάνουμε ανά πάσα στιγμή… 

 

Θα μπορούσε να γίνει αλλιώς

Όσοι λοιπόν σήμερα επιχειρούν να δικαιολογήσουν τον εαυτό τους και τα λάθη τους, συνεχίζουν να ψεύδονται.

Ξέρουν ότι με την απόφαση του 2017 πιάστηκαν κορόιδο και δεν θέλουν να το παραδεχτούν.

Γιατί οι όποιες νομιμοποιήσεις ήθελε να κάνει το υπουργείο για την χερσαία θα μπορούσαν να είχαν γίνει όντας η χερσαία στην διαχείριση του Δήμου.

Γιατί πρέπει οι φίλοι να καταλάβουν ότι όταν μιλάμε για επιστροφή της χερσαίας στον δήμο εννοούμαι απλά επιστροφή της διαχείρισης της έκτασης.

Και όχι η κυριότητά της.

Αφού λοιπόν έτσι κι αλλιώς η έκταση ανήκει στο δημόσιο γιατί δεν θα μπορούσε να νομιμοποιηθεί από το δημόσιο χωρίς να υπάρχει πρόβλημα με τον… διαχειριστή;

Τέλος πάντων.

 

Το κτίριο του Τελωνείου

Κατά τα άλλα το κτίριο του παλιού Τελωνείου και Λιμεναρχείου μας φταίει.

Δεν λέω ότι είναι ότι καλύτερο, αλλά στην θέση που βρίσκεται όντως το μόνο που κάνει είναι να εμποδίζει.

Και ποιος ξέρει τι θα γίνει αν το πάρει ο πλειοδότης του λιμανιού;

Προς στιγμή πάντως δίνουμε 3 μύρια και κάτι ψιλά για να το μετατρέψουμε σε πολυδύναμο πολιτιστικό κέντρο. Γιατί εκείνο που μας λείπει είναι οι χώροι για να χωρέσουν τις πολιτιστικές μας δράσεις.

Τέλος πάντων.

Από την άλλη πάλι δεν μπορείς και να το γκρεμίσεις.

Γιατί λέει ότι έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο.

Ναι αυτό το ερείπιο είναι μνημείο.

Επειδή, λέει, το σχεδίασε ο αρχιτέκτονας Άρης Κωνσταντινίδης.

Που είχε σχεδιάσει τα ΞΕΝΙΑ της χώρας.