Είπαμε να ξετυλίξουμε το νήμα του κουβαριού από την αρχή προκειμένου ο κόσμος να μάθει και να κατανοήσει όλη αυτή την απίθανη ιστορία της Χερσαίας Ζώνης που τόσο ταλαιπωρεί τον Δήμο Ηγουμενίτσας.

Και η αρχή του νήματος βρίσκεται πολύ μακριά.

Πάει πίσω στα χρόνια της Χούντας.

Στις 24 Αυγούστου του 1968 λοιπόν με απόφαση του τότε διορισμένου νομάρχη εγκρίνεται το τοπογραφικό που καθορίζει τα όρια της χερσαίας ζώνης του Λιμένα Ηγουμενίτσας.

Τα όρια τότε ήταν σαφή και προφανώς πολύ μικρότερα σε έκταση σε σχέση με τα σημερινά.

Στις 24 Αυγούστου του 1968, την ίδια μέρα δηλαδή με απόφαση νομάρχη ορίζονται τα όρια της χερσαίας ζώνης και για το Λιμάνι Σαγιάδας.

 

Έπονται Σύβοτα και Πλαταριά

Αφού τακτοποίησαν τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Σαγιάδας είπαν να τακτοποιήσουν και τα λιμανάκι σε Σύβοτα και Πλαταριά.

Έτσι με απόφαση του διορισμένου τότε νομάρχη στις 20 Απριλίου του 1994 καθορίζεται η χερσαία ζώνη στο λιμανάκι των Συβότων με βάση το τοπογραφικό του τοπογράφου μηχανικού Γιώργου Βλαχόπουλου, τοπογραφικό το οποίο είχε συνταχτεί το 1991.

Την ίδια ακριβώς μέρα με άλλη απόφαση ορίζεται η χερσαία ζώνη και για το λιμανάκι της Πλαταριάς με βάση το τοπογραφικό του Γιάννης Σμυρόγλου το οποίου ω του θαύματος είχε και αυτό συνταχθεί τον Οκτώβριο του 1991!!!

 

Και ερχόμαστε στην πηγή του προβλήματος

Και ερχόμαστε τώρα στην πηγή του προβλήματος.

Μέχρι τότε η διαχείριση των λιμανιών αυτών γινόταν από τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.

Τον Φεβρουάριο όμως του 2002 καταργούνται τα δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και ιδρύεται ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας με μία μόνο μετοχή και κάτοχο το δημόσιο.

Τότε κανείς δεν αντιδρά.

Κανείς δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει η Ίδρυση Οργανισμού.

Ότι αποτελεί προοίμιο πώλησής του, ιδιωτικοποίησή του.

Κανείς δεν βλέπει ότι στο διπλανό λιμάνι της Πρέβεζας δεν δημιουργείται Οργανισμός και παραμένει η διαχείριση του (και συνεπώς τα έσοδα) στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.

Κανείς δεν αντιλαμβάνεται ότι Οργανισμοί γίνονται τα μεγάλα λιμάνια της χώρας.

Αυτά που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τον ιδιώτη επενδυτή.

(Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου κλπ. Εννέα συνολικά).

 

Και το έγκλημα συνεχίζεται

Σαν να μην έφτανε αυτό…

Που έκαναν Οργανισμό για την διαχείριση του λιμανιού Ηγουμενίτσας…

Πρόσθεσαν σαν προίκα και τα λιμάνια, τα οποία σήμερα αποκαλούν αλιευτικά καταφύγια της Πλαταριάς και της Σαγιάδας, και καταφύγιο σκαφών αναψυχής το λιμάνι των Συβότων.

Και δεν παραχωρούν απλά τα λιμάνια, αλλά και την χερσαία ζώνη που είχε εγκριθεί χρόνια πριν.

Δηλαδή, για να καταλάβετε το μέγεθος του εγκλήματος στον Οργανισμό Λιμένα Ηγουμενίτσας δόθηκαν προίκα  και τρία ακόμη λιμάνια μαζί με την χερσαία ζώνη τους!!!

Και κανείς δεν πονηρεύεται, κανείς δεν αντιδρά.

Το έγκλημα συνετελέσθη.

Για αυτό έχει δίκιο καμιά φορά ο Λώλος που λέει ότι πληρώνει αμαρτίες του 2002…

 

Μας έδεσαν τα χέρια

Με την πρόσκληση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας ΑΕ που υπογράφτηκε από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ (λέγε με ΤΑΥΠΕΔ) Προβλέπεται ρητά και κατηγορηματικά ότι «… τα όρια της λιμενικής ζώνης της εταιρείας (ΟΛΗΓ) είναι ίδια με τα όρια που περιλαμβάνονται στις αποφάσεις των νομαρχών…».

Για τις οποίες μιλήσαμε παραπάνω.

Που σημαίνει ότι πέραν τις κατά καιρούς εξαιρέσεις τμημάτων  γης από την χερσαία ζώνη, όλη υπόλοιπη έκταση δεσμεύτηκε. Τελεία και παύλα.

 

Ποια δεσμεύτηκε ποια εξαιρέθηκε

Ποια έκταση δεσμεύτηκε και ποια εξαιρέθηκε;

Πρώτον: Δεσμεύτηκαν όλες οι εκτάσεις των λιμανιών Σαγιάδας, Πλαταριάς και Συβότων.

Σε ότι αφορά την Ηγουμενίτσα έχουν δεσμευτεί οι εκτάσεις από την διασταύρωση προς Βιολογικό μέχρι Ξανία.

ΕΞΑΙΡΕΘΗΚΑΝ οι εκτάσεις από το ΠΑΝΘΕΟΝ μέχρι τα γήπεδα και φυσικά ο Δρέπανος.

Να σκεφτεί κανείς ότι με βάση το τοπογραφικό ακόμη και η Εθνικής Αντιστάσεως είναι …προς πώληση. Γιατί περιλαμβάνεται στο τοπογραφικό τα ων νομαρχών.

Φυσικά δεν πρόκειται να γίνει κάτι τέτοιο γιατί πιστεύουμε θα επικρατήσει η λογική και στις διαπραγματεύσεις με τον ιδιώτη επενδυτή θα αποδείξουμε ότι ο δρόμος δεν αποτελεί έκταση χερσαίας υποστήριξης του λιμανιού…

Νομίζω δηλαδή.

  

Γιατί εξαιρέθηκαν

Αξίζει να μνημονεύσουμε όμως το γιατί έχουν εξαιρεθεί το ΠΑΝΘΕΟΝ και ο Δρέπανος.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΗΓ ΑΕ με την υπ’ αριθ 104/2003 απόφασή του ενέκρινε τον αποχαρακτηρισμό  της περιοχής από το σημείο του χειμάρρου Μαυρουδίου – Σελεύκειας μέχρι τι άκρο της Ζώνης Λιμένος στην περιοχή Μακρυγιάλι, καθώς και τον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου επί του οποίου βρίσκεται το κτίριο ΠΑΝΘΕΟΝ.

Για το Δρέπανο δεν μπορούσε να κάνει κι αλλιώς γιατί με την υπ’ αριθ 8504/05-05-1969 απόφαση του Νομάρχη Θεσπρωτίας παραχωρήθηκε στον Δήμο Ηγουμενίτσας το με αριθ, «1196» διαθέσιμο τεμάχιο εκτάσεως 126,000 τ.μ. υπό την ονομασία ΔΡΕΠΑΝΟΣ αγροκτήματος Βάλτου Ραγίου για τουριστική αξιοποίηση αυτής.

Συνεπώς ο ΔΡΕΠΑΝΟΣ ανήκει στον δήμο και δεν θα μπορούσε να τον πάρει ο ΟΛΗΓ

 

Από βδομάδα η συνέχεια

Επειδή το θέμα είναι μεγάλο από Τρίτη θα αναλύσουμε την απόφαση Μπέζα και την Απόφαση ΣΥΡΙΖΑ να την καταργήσει και να δημιουργήσει όλα όσα σήμερα συζητάμε.

Εκεί θα φανούν οι ευθύνες του δημάρχου, του τότε Δημοτικού Συμβουλίου και πολλών άλλων.