Διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν τοπικό συμβούλιο και δημοτική αρχή Ηγουμενίτσας κάτοικοι – επιχειρηματίες της Πέρδικας.

Για την σχεδιαζόμενη πεζοδρόμηση οδού στην οποία βρίσκονται τα καταστήματά τους.

Πριν πάμε στην ουσία μια σοβαρή επισήμανση.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν κάτοικοι ενός οικισμού θεωρείται για τους ίδιους το μεγαλύτερο πρόβλημα του κόσμου.

Και αυτό θα πρέπει να κατανοηθεί προκειμένου να δικαιολογηθεί και η στάση τους.

Το θέτουμε συνεπώς ως πρωταρχικό επιχείρημα στην σκέψη μας.

Οι πεζοδρομήσεις

Την ίδια ώρα θα πρέπει να δεχτούμε μια δεύτερη βασική αρχή.

Οι πεζοδρομήσεις δεν είναι καταστροφή.

Διεθνούς φήμης ειδικών περί των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μιλάνε για την ανάγκη να δώσουμε περισσότερο χώρο στον άνθρωπο – πεζό και όχι στα αυτοκίνητα όπως συμβαίνει σήμερα.

Όπου αυτή η αρχή εφαρμόστηκε διαπιστώθηκε πως έλυσε προβλήματα παρά δημιούργησε.

Παραδείγματα πολλά.

Δείτε την πεζοδρόμηση του κέντρου της Πάργας. Όχι μόνο δεν καταστράφηκαν οικονομικά οι επιχειρήσεις, επειδή οι καταναλωτές έχασαν το πλεονέκτημα να παρκάρουν το Ι.Χ. τους στην εισόδους των καταστημάτων , αλλά κέρδισαν.

Το ίδιο συμβαίνει και με τις πεζοδρομήσεις στο κέντρο της Ηγουμενίτσας, στο κέντρο της Πρέβεζας, της Άρτας, των Ιωαννίνων και αλλού.

Έχει σημασία

Όταν ωστόσο κάνει κάποιος μια πράξη πρέπει να απαντήσει σε δύο βασικά ζητήματα.  

Πρώτον γιατί την κάνει και σε τι αποσκοπεί.

Δεύτερον με ποιόν τρόπο την κάνει.

Αν ένα από αυτά τα ζητήματα δεν συνοδεύονται με επαρκή επιχειρηματολογία τότε πολύ δύσκολα είναι σε θέση να δικαιολογήσει την επιλογή του.

Και δημιουργεί κόντρες και αντιθέσεις.

Οι οποίες σε τελική ανάλυση δεν εξυπηρετούν κανέναν.

Αντίθετα βλάπτουν.

Η πεζοδρόμηση στην Πέρδικα

Στην περίπτωσή μας τώρα…

Ξέρει η δημοτική αρχή Ηγουμενίτσας για ποιόν λόγο κάνει την πεζοδρόμηση, ή απλώς την κάνει για να την… κάνει.

Μερίμνησε η πεζοδρόμηση να συνοδεύεται με  «υποστηρικτικά έργα», όπως οι θέσεις παρκινγκ, για παράδειγμα…

Στην Ηγουμενίτσα πεζοδρομήθηκαν βασικές οδικές αρτηρίες του οικιστικού ιστού, αλλά είχαν στα εκατό μέτρα απόσταση τεράστια έκταση για στάθμευση του αυτοκινήτων.

Η Πάργα το ίδιο. Μετατρέπει το γήπεδο σε παρκινγκ. (Αν και το πρόβλημα δεν το έχει λύσει ακόμη σε ημέρες αιχμής όπου γίνετε ο κακός χαμός. Αλλά για αυτό δεν φταίει η πεζοδρόμηση…).

Η Πρέβεζα το αυτό. Δεκάδες θέσεις για παρκινγκ στο ξεκίνημα της πεζοδρόμησης.

Στην Πέρδικα έχει εξασφαλιστεί κάτι ανάλογο;

Όχι ημίμετρα. Ουσιαστικά.

Ο τρόπος προσέγγισης

Είναι παγιωμένο ότι σε κάθε νέο θα υπάρξουν αντιδράσεις.

Έτσι και στην Πέρδικα.

Οι επιχειρηματίες νομίζουν ότι ο πεζόδρομος που δεν θα επιτρέπει την διέλευση Ι.Χ. θα είναι για τους ίδιους οικονομική καταστροφή.

Πρέπει να κατανοήσουμε την ανησυχία τους.

Και να βρούμε τρόπους – λύσεις για να τους πείσουμε ότι αυτό δεν θα γίνει προς όφελος της… Πρέβεζας, ούτε προς όφελος των Ιωαννίνων. Αλλά για το δικό τους όφελος.

Πρέπει να τους πούμε ότι το έργο θα βοηθήσει αυτούς και μόνο αυτούς.

Όχι με αυτόν τον τρόπο…

Όχι όμως με τον τρόπο που ακολουθήθηκε…

Συνεδριάσεις κεκλεισμένων των θυρών, με το πρόσχημα της λήψης μέτρων λόγω της πανδημίας, όπως καταγγέλλει η επιτροπή αγώνα.

Όχι χωρίς πρακτικά στις συνεδριάσεις, όπως καταγγέλλουν οι διαφωνούντες της επιτροπής αγώνα με το πρόσχημα ότι χάλασε η μικροφωνική εγκατάσταση.

Η επίκληση των ανωτέρω επιχειρημάτων αδυνατούν την θέση της δημοτικής Αρχής και του Τοπικού Συμβουλίου.

Γιατί όταν συζητάς ένα πρόβλημα που κάποιοι το θεωρούν το μεγαλύτερο των προβλημάτων, εσύ δεν μπορείς να επικαλείσαι τέτοιου είδους ανοησίες.

Γιατί ανοησίες είναι που ρίχνουν λάδι στην φωτιά.

Σιγά το πράγμα

Και να έλεγε κανείς ότι στην Πέρδικα αυτόν τον καιρό κατοικούν μερικές χιλιάδες πολίτες και άρα είναι δύσκολη η εκπροσώπησή τους, ακόμη και σε μια συνεδρίαση με την συμμετοχή περιορισμένου αριθμού συνομιλητών, να το έλεγα.

Πενήντα νομάτοι είναι.

Και αν πραγματικά ήθελε η Δημοτική Αρχή να καλέσει έναν εκπρόσωπό τους θα μπορούσε να το είχε κάνει.

Μα καθημερινά βρίσκονται μεταξύ τους. Δεν είναι ξένοι για να μην μπορούν να συζητήσουν…

Οπότε λάθος ο τρόπος προσέγγισης, άκυρη η δεύτερη προϋπόθεση για να γίνει αποδεκτό ένα έργο.

Μπορώ να το καταλάβω

Επίσης μπορώ να καταλάβω ότι εκεί στην Πέρδικα μαζεύτηκαν ορισμένα «αντιδραστικά» άτομα που δεν θέλουν το έργο.

Οπότε ότι και να τους πεις αυτά θα επιμένουν στην θέση τους.

Ναι. Μπορεί να συμβαίνει και αυτό.

Όμως την αντίδραση δεν την αντιμετωπίζεις με ετσιθελισμό…

Ούτε με έπαρση, η οποία είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Δημάρχου και πολλών συνεργατών του σε ορισμένες περιπτώσεις.

Ναι δεν μπορείς να κάνεις γενική - λαϊκή συνέλευση λόγω πανδημίας.

Πήγαινε το έργο δυο τρείς μήνες πίσω, τότε που, όπως όλα δείχνουν, θα ανοίξουν τα πράγματα και φώναξε κόσμο…

Αν όντως είναι μόνο «αντιδραστικοί» σε μια τέτοια συνέλευση θα αποκαλυφθούν ότι ενδιαφέρονται για τα προσωπικά τους και μόνο συμφέροντα, αγνοώντας το συμφέρον μια τουριστικά αυξανόμενης περιοχής όπως η Πέρδικα…

Να μην το σκεφτώ

Τέλος δεν θέλω να σκεφτώ ότι πίσω από την πεζοδρόμηση κρύβονται κάποια άλλα συμφέροντα, τα οποία δεν είναι σε μένα γνωστά και ίσως δεν είναι ακόμη ορατά…

Αλλά στην Ηγουμενίτσα, στην Θεσπρωτία,  στην Ήπειρο, στην Ελλάδα βρισκόμαστε.

Οπότε δεν μπορείς να αποκλείσεις απολύτως τίποτε.