«ΒΡΑΖΕΙ» Η ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ

Νέα δεδομένα για το πολύπαθο έργο Γιάννενα – Κακαβιά, συνέχεια και κατάληξη της Ιόνιας Οδού ως τα σύνορα με την Αλβανία, προκύπτουν από τη σημερινή κυβέρνηση, σύμφωνα με ανακοίνωση του βουλευτή Ιωαννίνων Γιώργου Αμυρά.

Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής, το έργο «Κατασκευή του Οδικού Άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά και Σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό» βρίσκεται «σε κρίσιμο σταυροδρόμι», καθώς συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη, με δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος, με σκοπό να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και ως εκ τούτου πιο ευχερής η χρηματοδότηση. Το Τεχνικό Δελτίο διαβιβάστηκε ήδη στην αρμόδια Διεύθυνση (Δ.Ο.Υ./6283/05-12-2019) προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Αυτό πρακτικά σημαίνει μερικά χρόνια αναμονή ακόμα για την ολοκλήρωση της μελέτης, δεδομένου ότι μελετητικά το συγκεκριμένο έργο ήταν ολοκληρωμένο από το 2013.

Μετά τη σχετική Αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων Γιώργου Αμυρά και την επιστολή του  Δημάρχου Ζίτσας Ιωαννίνων Μιχαήλ Πλιάκου, τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών έδωσαν στοιχεία σχετικά με την τύχη του συγκεκριμένου έργου που πρόκειται να δώσει άλλη δυναμική όχι μόνο στο Βορειοδυτικό Τμήμα του Νομού Ιωαννίνων αλλά τα οφέλη του θα είναι πολλαπλασιαστικά για ολόκληρη την Ήπειρο.

Τα υπουργεία επισημαίνουν ότι ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας και από τις 31/12/2015 που αποπληρώθηκαν οι δύο σχετικές μελέτες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο δεν περιλήφθηκε σε κανένα πρόγραμμα χρηματοδότησης.

Η Περιφέρεια Ηπείρου

Η δημοσιοποίηση της απάντησης των Υπουργείων Υποδομών και Ανάπτυξης στην αναφορά του βουλευτή Γ. Αμυρά για την αλλαγή του σχεδιασμού του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, μας εκπλήσσει δυσάρεστα. Για τα Διευρωπαϊκά δίκτυα υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες και αυτοί πρέπει να τηρούνται.

Η αλλαγή  διατομής από τετράιχνη, σε δίιχνη, ουσιαστικά υποβιβάζει τον οδικό άξονα σε εθνική οδό η οποία θεωρούμε ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί  στο σημερινό, αλλά και στο μελλοντικό κυκλοφοριακό φορτίο, μη διασφαλίζοντας τη βέλτιστη οδική ασφάλεια. Προτείνεται δε ερήμην της Περιφέρειας, η οποία επιτακτικά τόσο επί προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, όσο και επί νέας, έθετε το αίτημα ένταξης του έργου- με την αρχική του μελέτη-   σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, έχει  ενημερώσει για τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στις οδικές υποδομές της Ηπείρου τον Πρωθυπουργό, ενώ από τις 23 Ιουλίου 2019 αναμένει   απάντηση από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κων. Καραμανλή στο γραπτό αίτημά του για συνάντηση,  προκειμένου να συζητηθεί λίστα εκκρεμών ζητημάτων που αφορούν το Υπουργείο του.

Σε αυτή περιλαμβάνεται τόσο η επέκταση της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά, όσο και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη γέφυρα Καλογήρου, για την οποία- μετά από συνεχείς οχλήσεις με δεδομένη τη δέσμευση πόρων από το Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020»-   προεκλογικά παραχωρήθηκε στην Περιφέρεια το δικαίωμα υλοποίησης του έργου.  Μετεκλογικά όμως οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών ενημέρωσαν πως χρειάζεται νέα γεωτεχνική μελέτη που οδηγεί σε περαιτέρω καθυστέρηση την κατασκευή του και ενδεχομένως σε απώλεια κοινοτικών πόρων.

Δυστυχώς παρά την αλλαγή Πολιτικής Ηγεσίας στο Υπουργείο Υποδομών, δεν φαίνεται να έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούν οι υπηρεσίες του. Οφείλουν σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη της Ηπείρου και για τα οποία η Περιφέρεια έχει συνυπευθυνότητα να υπάρχει συνεργασία και να μην δρουν με αυτό τον απαράδεκτο τρόπο. 

Ο Μ. Πλιάκος

Πρωτοβουλία ανέλαβε ο Δήμαρχος Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος με στόχο τη δημιουργία «μετώπου» πίεσης ώστε να  σταματήσει επιτέλους ο εμπαιγμός των υπηρεσιακών παραγόντων των Υπουργείων προς τους Ηπειρώτες για την καθυστέρηση κατασκευής του οδικού άξονα Ιόνιας - Κακαβιάς. Με επιστολή που απέστειλε την Τετάρτη στον Περιφερειάρχη Ηπείρου, τους Βουλευτές Ιωαννίνων και τους Δημάρχους Ιωαννίνων, Πωγωνίου και Ζαγορίου ζητά ξεκάθαρα από τον καθέναν, μέσω του θεσμικού τους ρόλου, να  αναλάβουν πρωτοβουλίες, προκειμένου άμεσα να  εξασφαλισθεί η   κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά με τις υπάρχουσες μελέτες.

Στην επιστολή του, που στάλθηκε με αφορμή την απάντηση που έλαβε σε αναφορά του ο Βουλευτής Γ. Αμυράς, ο Δήμαρχος Ζίτσας στηλιτεύει την «εκκωφαντική» όπως τη χαρακτηρίζει, ολιγωρία και αδιαφορία των αρμόδιων υπηρεσιών που τέσσερα χρόνια τώρα αν και έχουν ολοκληρωμένες μελέτες για την κατασκευή του εν λόγω έργου δεν φρόντισαν να εξασφαλίσουν τη χρηματοδότησή του από κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο. 

«Για να σταματήσει επιτέλους αυτός ο εμπαιγμός σας καλούμε όλους να συστρατευθούμε και να αναλάβουμε πρωτοβουλίες προκειμένου να δρομολογηθούν άμεσα οι διαδικασίες για την εξασφάλιση χρηματοδότησης ώστε το έργο να γίνει με τις υπάρχουσες μελέτες που εξασφαλίζουν την κατασκευή ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού οδικού δικτύου» αναφέρει μεταξύ άλλων στη επιστολή του ο κ. Πλιάκος και αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τη σπουδαιότητα του έργου για τις αναπτυξιακές προοπτικές  της Ηπείρου και της χώρας καθώς και τις ευθύνες όσων το μπλοκάρουν, έναντι των πολιτών που εδώ και μια δεκαετία δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τις περιουσίες τους με την προοπτική πως κάποια στιγμή θα διέλθει από εκεί ο οδικός άξονας.

 

Οι Ορίζοντες Ηπείρου

Οι Ορίζοντες Ηπείρου εξέδωσαν κι αυτοί ανακοίνωσαν, βάλλοντας κατά του Περιφερειάρχη:

Για το διαφαινόμενο φιάσκο με τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, αν επιβεβαιωθούν από το Υπουργείο Υποδομών, όσα έγιναν γνωστά εντελώς ξαφνικά σήμερα από τον κυβερνητικό βουλευτή κ. Γ. Αμυρά, η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στον Περιφερειάρχη Ηπείρου και κομματικό υπάλληλο κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη .

Το θέμα της ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία είναι πάγιο αίτημα της περιοχής.

Ο κ. Καχριμάνης οφείλει να απολογηθεί στον Ηπειρωτικό λαό, αν υποστήριξε τη συγκεκριμένη διεκδίκηση ενώπιον της κυβέρνησής του επαρκώς και όσο θα έπρεπε, και αν από την πρώτη συνάντηση των Περιφερειαρχών με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πρόβαλε τις σωστές διεκδικήσεις της Ηπείρου.

Το αποτελέσματα δυστυχώς για όλους τους Ηπειρώτες, διαψεύδουν παταγωδώς αυτή την προσδοκία…

clevermedia

 ΕΞΕΛΙΞΗΣ 

multirama

 tentes

daikin

itech