ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ

Με ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων που κυριολεκτικά “ανέστησε” την Εγνατία Οδό, φέρνει την ΔΕΚΟ του υπουργείου ΥΠΟΜΕ και πάλι στην πρώτη γραμμή των κατασκευών της χώρας. Με έργα που είχαν χαρακτηριστεί “φαντάσματα” και μελέτες που έμεναν σκονισμένες, η εταιρεία έρχεται και πάλι να διεκδικήσει μέρος των έργων υποδομής, κυρίως οδικών, για τα επόμενα χρόνια.

Όπως σημειώνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδού στο ypodomes.com «Η Εγνατία Οδος ΑΕ , μια εταιρεία 24 ετών έχει συμβάλει στην δημιουργία των υποδομών της χώρας και κυρίως της βόρειας Ελλάδας. Νέοι οριζόντες και προκλήσεις ανοίγονται, σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον και νέα αντικείμενα μπορούν να αναληφθούν από την εταιρεία, απορροφώντας έτσι κονδύλια για την ανάπτυξη. Εάν η εταιρεία ενδυναμωθεί με νέο προσωπικό, μπορεί να προσφέρει αλλά 25 τουλάχιστον χρόνια στις υποδομές της χώρας και να μεταλαμπαδεύσει την τεχνογνωσία στις νέες γενιές στελεχών της εταιρείας».

H μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να βγει η εταιρεία από την αβεβαιότητα και το τέλμα καθώς υπήρχε σημαντική έλλειψη έργων και συνολικά αντικειμένου εδώ και χρόνια.

Σήμερα καταγράφει ένα δυναμικό αρκετών νέων έργων τα οποία υλοποιούνται μέσω κυρίως του ΕΣΠΑ 2014-2020. Το μεγαλύτερο από αυτά είναι η σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό (ΟΛΘ) (μήκος 3,6 χλμ. κατά το πλείστον επί οδογέφυρας), προϋπολογισμού 65 εκ. ευρώ. Το έργο που η ολοκλήρωση του εκκρεμούσε από το 2000 δημοπρατήθηκε και πρόσφατα η ΑΚΤΩΡ ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος.

Επίσης υπεγράφη και η σύμβαση για την κατασκευή του “ορφανού χιλιόμετρου” στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Ποτίδαιας, με ανάδοχο την Μηχανική Περιβάλλοντος. Το έργο επίσης εκκρεμούσε εδώ και χρόνια και ειδικά το καλοκαίρι δημιουργείται το “φαινόμενο του λαιμού του μπουκαλιού” λόγω της στένωσης του δρόμου.

Επίσης προχώρησε μία νέα εργολαβία-σκούπα για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος (τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα) με τον διαγωνισμό να οδεύει προς υπογραφές και ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Επίσης η Εγνατία Οδός είναι συμμέτοχη στην κατασκευή της υπερυψωμένης Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης και διαπλάτυνση υφιστάμενης οδού (fly over). Εδώ, με απόφαση του ΔΣ της Εγνατίας Οδού, ο προγραμματικός σχεδιασμός ανάθεσης μελετητικού αντικειμένου (εκκρεμούσε από το 2010). Είναι σε πλήρη εξέλιξη όλος ο μελετητικός σχεδιασμός σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Επίσης προχωρούν και τα παρακάτω έργα:

-«Εγνατία Οδός: Αποκατάσταση ασφαλτικών στο τμήμα από Αμαξάδες (Χ.Θ.535+000) έως Α/Κ Μέστης (Χ.Θ. 593+000) (14.3.1-15.3)», δημοπρατήθηκε το έργο και ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός που ξεκίνησε 08/01/2020.

-«Εγνατία Οδός: Τμήμα από Α/Κ ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης έως Α/Κ Αρδανίου Εργασίες αποκατάστασης ασφαλτικών στρώσεων ανοικτής Οδοποιίας (15.7-15.8)», δημοπρατήθηκε το έργο, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπογράφηκε η σχετική σύμβαση.

-«Εγνατία Οδός: Τμήματα από Α/Κ Μετσόβου – Α/Κ Παναγιάς & από Α/Κ Πολυμύλου προς Α/Κ Κοίλων (περιοχή Βοσκοχωρίου) Εργασίες

αποκατάστασης ασφαλτικών στρώσεων ανοικτής Οδοποιίας (3.2-3.5.2 & 4.3.1-4.3.2)», δημοπρατήθηκε το έργο, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και υπογράφηκε η σχετική σύμβαση.

-Οδικός Άξονας 30: «Παράκαμψη Ηγουμενίτσας» / «Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι» – μελετητικό αντικείμενο (εκκρεμούσε από το 2014) το οποίο αφορά :

Α. Παράκαμψη Ηγουμενίτσας : έχουν προκηρυχθεί δύο σχετικοί διαγωνισμοί που αφορούν σε γεωερευνητικές εργασίες

Β. Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι : έχουν προκηρυχθεί τέσσερις σχετικοί διαγωνισμοί που αφορούν σε γεωερευνητικές και τοπογραφικές εργασίες και σε περιβαλλοντικά.

-Οδικός Άξονας 50: «Πτολεμαϊδα – Φλώρινα» (μήκος 50χλμ – διατομή 17,0μ.), οριστικοποίηση της λύσης της χάραξης (εκκρεμούσε από το 2016) λόγω των νέων δεδομένων απολιγνιτοποίησης της περιοχής.

-Αποκατάσταση Γέφυρας Παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας, εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση (εκκρεμούσε από το 2018) και προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί των απαιτούμενων μελετών.

-Διασυνοριακή Γέφυρα Έβρου στη δίοδο «Κήποι – Ipsala»- Αναβάθμιση του Μεθοριακού Σταθμού Έβρου, ολοκληρώθηκε η προμελέτη (εκκρεμούσε από το 2007) και αναμένεται συνάντηση με τους εκπροσώπους της τουρκικής πλευράς για αποδοχή των προτεινόμενων λύσεων.

-«Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (Π.Ε.Β.Ο.Α.)», εκκρεμούσε για χρόνια η ανάληψη του προγράμματος από την ΕΟΑΕ και μας ανατέθηκε από εσάς στις 30-12-2019. Είναι σε εξέλιξη συνεργασία με την ΕΤΕΠ για τα βασικά σημεία του προγράμματος και της χρηματοδότησής του.

-Έργο «Κάθετος Άξονας Ε61 Εγνατίας Οδού, Καβάλα – Δράμα – Σέρρες: Τμήμα Α/Κ Κρηνίδες –Ι/Κ Σταυρού», υπογράφηκε η απόφαση ένταξης της πράξης (εκκρεμούσε από 2010) μετά από πρόταση της ΕΟΑΕ και υποβολή σχετικού τεχνικού δελτίου, μήκους 8,26 χλμ., και συνολικού προϋπολογισμού 61 εκ. περίπου.

-«Κατασκευή του τμήματος από Δημάριο έως Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (χ.θ. 12+820 έως χ.θ. 16+147) επί του Κάθετου άξονα Ξάνθη –Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα». Στο πλαίσιο του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 2014-2020, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ συμμετέχει σε κοινό διασυνοριακό έργο με τίτλο “Aiming at improving cross-border accessibility” (CrossBo)”, συνολικού προϋπολογισμού 38.8 εκ. €.

H ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ανέλαβε το συντονισμό του συνολικού έργου ως “επικεφαλής εταίρος”.Οι εργασίες κατασκευής του έργου βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του το τέλος του 2020.

Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι η κατασκευή 43 Πλευρικών Σταθμών Διοδίων κατά μήκος του άξονα της Εγνατίας Οδού.

Τέλος σε εξέλιξη είναι και ο διπλός διαγωνισμός για την συντήρηση και λειτουργία της οδού, καθώς και τη συλλογή διοδίων, δραστηριότητα που της επιφέρει περίπου 100 εκ. ευρώ τον χρόνο. Προσωρινός ανάδοχος των δύο έργων είναι η ΑΚΤΩΡ.

πηγή:ypodomes.com