ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟΥ

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν πλέον οι αντιδράσεις στα σχέδια της Δημοτικής Αρχής για τις πιλοτικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων , τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου εντός της οδού Κύπρου , με σκοπό την απομάκρυνση από το κέντρο της πόλης του μεγαλύτερου αριθμού των οχημάτων.

Συλλογικότητες, παρατάξεις και Φορείς  της περιοχής έχουν στρέψει τα βέλη τους κατά του Δήμου με τελευταίους το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας και τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Θεσπρωτίας οι οποίοι, εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους.

Το Επιμελητήριο

Το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας στην ανακοίνωσή τους σημειώνει ότι σε συνεδρίαση της Διοικητικής του Επιτροπής εξέτασε τις προτάσεις της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών & Δόμησης του Δ. Ηγουμενίτσας σχετικά με την «Εφαρμογή πιλοτικών Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων» σε συνδυασμό με τις θέσεις του Εμποροβιοτεχνικού Συλλόγου Ηγουμενίτσας.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι:

  • το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας, εκ του νόμου, οφείλει να ενεργεί για την προστασία και προώθηση του Εμπορίου στην περιοχή ευθύνης του,
  • η επιχειρηματική κοινότητα της προτεινόμενης περιοχής παρέμβασης τοποθετήθηκε αρνητικά στην υλοποίηση των προτεινόμενων μέτρων 1-2-3 περί πιλοτικής δημιουργίας λωρίδας ποδηλατοδρόμου επί της οδού Κύπρου, από την πλατεία Δημαρχείου ως και την συμβολή της Οδού Δαγκλή και επί αυτής, όπως εκφράστηκε από σχετικό διαβιβαστικό κι ανακοίνωση του Εμποροβιοτεχνικού Συλλόγου Ηγουμενίτσας,
  • τα μέλη της ΔΕ διαθέτουν ιδία γνώση επί του θέματος,
  • η οποιαδήποτε ενέργεια επέμβασης σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο εμπορικό κέντρο της πόλης της Ηγουμενίτσας, χωρίς την εκ των προτέρων διασφάλιση λειτουργικών συμπληρωματικών υποδομών όπως λειτουργική Περιφερειακή οδός και προσβάσιμοι και λειτουργικοί χώροι στάθμευσης οχημάτων, δεν πρόκειται να προσφέρει λύσεις παρά μόνο προβλήματα.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ

Ότι ΔΕΝ συμφωνεί με την υλοποίηση των Μέτρων 1-2-3 της πρότασης της Δημοτικής Αρχής καθώς θα οδηγήσουν σε καταστροφή την επιχειρηματική κοινότητα που εξυπηρετείται, κι εξυπηρετεί με την σειρά της το συμφέρον των καταναλωτών και της πόλης. 

Η έστω και πιλοτική εφαρμογή ενός μέτρου, που δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί χωρίς την ύπαρξη υποστηρικτικών δομών, κρίνεται ως άστοχη, τουλάχιστον στην παρούσα χρονική περίοδο και δεν πρέπει να υλοποιηθεί.

Ο Φαρμακευτικός Σύλλογος

Αναφέρει αναλυτικά στην ανακοίνωσή του:

Αυτές περιλαμβάνουν , μεταξύ άλλων , τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου εντός της οδού Κύπρου , με σκοπό όπως διατείνεται την ...απομάκρυνση από το κέντρο της πόλης του μεγαλύτερου αριθμού των οχημάτων , επικαλούμενο και τον ...CoVid 19 !

Στόχος είναι να καταργηθεί η στάθμευση στην μια πλευρά της οδού Κύπρου και στη θέση της να κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος 2.05 μέτρων (μαζί με το διαχωριστικό) με αποτέλεσμα την στένωση ενός ήδη στενεμένου δρόμου και μάλιστα του πλέον κεντρικού.

Διαβάζουμε στην ειδησεογραφία πως είναι πρόταση του Υπουργείου Ενέργειας & Περιβάλλοντος η προώθηση ποδηλατοδρόμων.

Είναι απολύτως προφανές ότι στην Ηγουμενίτσα αυτό θα δημιουργήσει πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα φιλοδοξεί να λύσει.

Η Ηγουμενίτσα ΕΧΕΙ ΗΔΗ ποδηλατόδρομο στην παραλιακή , έναν δρόμο δίπλα από την Κύπρου.

Εδώ όμως γεννιούνται και άλλα ερωτήματα.

Στο σχέδιο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου , βάσει του οποίου γίνονται οι προτάσεις , αναφέρονται ΑΝΑΚΡΙΒΗ στοιχεία για τις υπάρχουσες διαστάσεις πεζοδρομίων και οδοστρώματος (απορίας άξιο το γιατί) , με αποτέλεσμα να ωραιοποιείται η τελική μακέτα προκειμένου να δείχνει λειτουργική.

- Αναγράφεται πως τα υπάρχοντα πεζοδρόμια έχουν πλάτος 2.50μ , ενώ είναι 2.95μ !!!

- Αναγράφεται πως το υπάρχον οδόστρωμα έχει πλάτος 10.20 , ενώ είναι 9.05μ !!!

- Το σχέδιο του Δήμου αναφέρει πως θα αφήσει , μετά την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου , καθαρό οδόστρωμα 8.15μ. Με μια απλή αφαίρεση όμως προκύπτει πως απομένουν 9.05 – 2.05 = 7 μέτρα.

Πώς θα είναι εφικτό το παρκάρισμα στην αριστερή πλευρά και η ολιγόλεπτη στάθμευση στη δεξιά πλευρά , όπως η μελέτη διατείνεται , βασιζόμενη πάντα σε ανακριβή δεδομένα ;

Στα 3 μέτρα που περισσεύουν θα μπορεί να περάσει μεγάλο όχημα ;

Είναι προφανές ότι από την αφετηρία του , το σκεπτικό του έργου , είναι άκυρο !

Η οδός Κύπρου είναι πρακτικά η μια και μοναδική αρτηρία της πόλης.

Η δυσλειτουργία που θα προκύψει στην ιατρική λέγεται έμφραγμα.

  • · Πού θα παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου , οι επαγγελματίες , οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες , πολύ περισσότερο που ήδη η πόλη υπολείπεται θέσεων στάθμευσης ;
  • · Πώς θα διευκολυνθούν να έχουν πρόσβαση στην πόλη επισκέπτες , καταναλωτές , ασθενείς σε ιατρεία και φαρμακεία ;
  • · Ξεχνάμε πως στην Κύπρου υπάρχουν πολλά φαρμακεία , τα οποία θα εφημερεύουν;

Έχει ληφθεί υπ’όψη η δυσκολία πρόσβασης και ολιγόλεπτης στάσης σε αυτήν την περίπτωση ;

  • · Μήπως για να απομακρυνθούν κάποια οχήματα από το κέντρο , θα έπρεπε πρώτα να επιδιώξουμε να απομακρυνθούν από αυτό δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες και όχι να διώκονται οι πολίτες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες ;

Δεν είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της καθημερινότητας.

Πρέπει όμως οι όποιες παρεμβάσεις να είναι πρακτικά εφαρμόσιμες και για τις παρενέργειες που τυχόν προκύπτουν να έχει προϋπολογιστεί ο τρόπος αντιμετώπισής τους.