ΜΙΚΡΟΘΕΣΠΡΩΤΙΚΑ
Η τελευταία επίσημη ενημέρωση που έχουμε για το θέμα της μελέτης της σύνδεσης της Εγνατίας Οδού με το Μαυρομάτι, στην οποία συμπεριλαμβάνεται ως γνωστό και ο περιφερειακός δρόμος της Ηγουμενίτσας, είναι ότι θα ολοκληρωθεί στο τέλος του επόμενου έτους 2023. Επειδή όμως είναι γνωστοί πλέον οι ρυθμοί της Εγνατίας ΑΕ, που έχει αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης, είναι πολύ πιθανό το τέλος του 2023 να γίνει μέσα ή ακόμη και τέλος του 2024. Και βέβαια μετά θα πρέπει να ακολουθήσουν οι διαδικασίες έγκρισης της μελέτης. Και μετά να εξευρεθεί χρηματοδοτικό πρόγραμμα και ο αρμόδιος φορέας για την εκτέλεσή της. Έπειτα να ενταχθεί το έργο, να δημοπρατηθεί και τέλος να υλοποιηθεί. Συνεπώς, και με την προϋπόθεση ότι όλα θα πάνε καλά, μην περιμένουμε να έχουμε περιφερειακή οδό στην Ηγουμενίτσα, αλλά και σύγχρονο δρόμο προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα, τουλάχιστον έως το 2030. Μέχρι τότε όμως πρέπει να ληφθούν άλλα μέσα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Αυτό περιμένει η τοπική κοινωνία από τους φορείς της αυτοδιοίκησης. Το «άλλοθι» του περιφερειακού δρόμου, που θα λύσει ως δια μαγείας τα προβλήματα και ότι μέχρι τότε δεν μπορεί να γίνει τίποτα, δεν μπορεί να σταθεί πλέον.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ
Μιας και μιλάμε για τον περιφερειακό δρόμο της Ηγουμενίτσας, να θυμίσουμε και κάτι το οποίο έχουμε τονίσει και στο παρελθόν. Η μελέτη που εκπονείται ακόμη, πρέπει –εκτός από την οδό αυτή καθ΄ αυτή- να προβλέψει και τις κατάλληλες συνδέσεις με την πόλη. Επισημαίνουμε, ότι άλλες πόλεις με παρόμοια γεωγραφία, τοπογραφία και χωροθεσία με την Ηγουμενίτσα, έλυσαν το πρόβλημα της προσβασιμότητας μεγάλων τμημάτων και αντιμετώπισαν αποτελεσματικά τα κυκλοφοριακά τους προβλήματα (Καβάλα, Πάτρα κ.α.). Στην περίπτωσή μας, ισχύει κάτι τέτοιο; Οι συνδέσεις που προβλέπονται με την ανατολική πλευρά της πόλης είναι οι κατάλληλες; Προβλέπονται παρεμβάσεις δημιουργίας νέου δικτύου ή βελτίωσης του υπάρχοντος, ώστε να υπάρχει λειτουργική πρόσβαση με τις συνδέσεις; Κρατήστε τα ερωτήματα αυτά. Αν δεν υπάρξουν απαντήσεις ή αν οι απαντήσεις δεν είναι πειστικές, τότε οι αρμόδιοι θα πρέπει να λογοδοτήσουν για μια ακόμη χαμένη ευκαιρία.
ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ Μετά από την μελέτη του περιφερειακού που είναι μια ιστορία που κρατά τουλάχιστον δέκα χρόνια, περνάμε σε μια άλλη πονεμένη ιστορία που έχει παρελθόν σε βάθος εικοσαετίας τουλάχιστον. Στις αρχές του 2000 είχε γίνει –και όχι για πρώτη φορά – λόγος για την εκπόνηση μελέτης σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηγουμενίτσας με την Καλαμπάκα και από εκεί με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Από τότε, η μελέτη έχει εξαγγελθεί δεκάδες φορές, χωρίς όμως να έχουν προωθηθεί σοβαρά οι σχετικές διαδικασίες. Τώρα, λίγο πριν τις επόμενες εθνικές εκλογές, έρχεται ξανά στο προσκήνιο με ανακοινώσεις από το αρμόδιο Υπουργείο, τον ΟΣΕ κ.α. ότι η Ε.Ε. βλέπει με θετικό τρόπο το ζήτημα, ότι η μελέτη θα προκηρυχθεί και ότι υπάρχει ελπίδα να βρεθεί χρηματοδότηση για το έργο. Όλα αυτά έτσι για να συντηρηθεί το θέμα στην επικαιρότητα, να περάσουν οι εκλογές, να ξαναξεχαστεί και να ανασυρθεί από την αφάνεια, λίγο πριν τις μεθεπόμενες εκλογές