ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Κ. ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Μέσα στο κλίμα της αβεβαιότητας της σε εξέλιξη διαδικασίας παραχώρησης σε ιδιώτη του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, οι εκπρόσωποι της διοίκησης της κρατικής εταιρείας “Εγνατία Οδός ΑΕ”, περιουσιακό στοιχείο της οποίας είναι ο αυτοκινητόδρομος – και μοναδικός μέτοχος της εταιρείας το ΤΑΙΠΕΔ, παρεμπιπτόντως… – δεν είχαν να πουν πολλά για το μέλλον της εταιρείας και κυρίως για τους σχεδιασμούς επί της Εγνατίας Οδού, παρά μόνο για τη συνέχιση λειτουργίας της κρατικής εταιρείας.
Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, κατά την οποία παρουσιάστηκε η συνδρομητική υπηρεσία και ο πομποδέκτης που φέρει το όνομα Egnatia Pass, ο πρόεδρος του Δ.Σ. της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», κ. Γιώργος Κωνσταντόπουλος και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Κουτσούκος, αναφέρθηκε στο παρόν της εταιρείας.
Αναφορικά με τη λειτουργία της υπηρεσίας του Egnatia Pass κατ’ αρχάς, απαντώντας στο ερώτημα για το συγκεκριμένο σχεδιασμό την ώρα που η Εγνατία Οδός παραχωρείται σε ιδιώτη, ο κ. Κωνσταντόπουλος τόνισε πως η υπ’ αυτόν διοίκηση επέλεξε αντί της απραξίας, ενόψει της παραχώρησης, να κάνει ένα βήμα μπροστά, με τη λογική ότι δεν ξέρουμε τι θα γίνει στο μέλλον. Άλλωστε όπως, είπε για την παραχώρηση, “κάποιοι ήταν νιοι και γέρασαν…”. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε όπως είπε, είναι το νέο αυτό προϊόν που προσφέρει η εταιρεία σήμερα και σίγουρα για ένα ακόμα χρόνο. Σε άλλη ερώτηση για την πιθανή λειτουργικότητα αυτού του συστήματος, με το δορυφορικό σύστημα τιμολόγησης διοδίων, δεν είχε να πει πολλά, καθώς στην παρούσα φάση δεν υπάρχει κάτι χειροπιαστό.
Το έργο της “Εγνατία Οδός ΑΕ”
Κάνοντας μετά από σχετικό ερώτημα, μια απολογιστική αναφορά στο έργο των τελευταίων ετών εκ μέρους της κρατικής εταιρείας, ο κ. Κωνσταντόπουλος αναφέρθηκε στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, οι οποίοι ως γνωστόν δεν λειτούργησαν ποτέ, πλην ενός, στον αυτοκινητόδρομο. Τους ΣΕΑ είχε πάρει ένας εργολάβος της περιοχής μας που έπεσε έξω, όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος, και η νέα διοίκηση με το που ανέλαβε, έβαλε στόχο την εξυπηρέτηση πολίτη με τη δημιουργία ΣΕΑ. Ωστόσο, μετά από νομικές για την εκχώρηση της σύμβασης στον επόμενο του διαγωνισμού, το ΣτΕ δε δικαίωσε τη διοίκηση και πρότεινε ενόψει της παραχώρησης σε ιδιώτη, να μη γίνει τίποτα.
Η παρούσα διοίκηση κατάφερε να ταχτοποιήσει το χρέος της από το παρελθόν και να είναι σήμερα κερδοφόρα, με τεράστια αποθεματικά. Επιπλέον, προχώρησε τους κάθετους οδικούς άξονες σε πολλές περιοχές που διατρέχει ο δρόμος και όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος, η Εγνατία είναι πανταχού παρούσα…
Ο μηχανισμός της κρατικής εταιρείας θα συνεχίσει να υπάρχει, αν και όταν γίνει η παραχώρηση, τόνισε κατηγορηματικά ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Τέλος, απαντώντας σε σχετική ερώτημα, ο κ. Κουτσούκος ανέφερε πως ο κάθετος άξονας Ηγουμενίτσα-Μαυρομάτι είναι ακόμα υπό μελέτη, χωρίς να υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.