Είμαστε καλά και δεν το ξέρουμε;
Αυτό είναι το ερώτημα στο οποίο θα πρέπει να απαντήσουν οι Θεσπρωτοί, μετά και τον παραγκωνισμό τους από το Ταμείο Ανάπτυξης.
Το τελευταίο (ίσως) πολύ μεγάλο χρηματοδοτικό εργαλείο για την χώρα μας το οποίο, σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, θα ξεπεράσει τα 57 δις με τις αναμοχλεύσεις.
Δεν ξέρω αν είμαστε καλά, αλλά για την κυβέρνηση φαίνεται ότι η απάντηση είναι καταφατική.
Μια και για την Θεσπρωτία δεν έχει αναφερθεί κανένα μεγάλο έργο.
Να τα πάρουμε με την σειρά…
Να τα πάρουμε όμως με την σειρά.
Ξεκινώντας από την χρηματοδότηση έργων του υπουργείου υποδομών.
Διαβάζω ότι ενώ η επέκταση της Ιόνιας οδούς μέχρι την κακαβιά συμπεριλαμβάνεται…
Ενώ η ολοκλήρωση της Ε-65 (σύνδεση με Εγνατία) συμπεριλαμβάνεται…
Η σύνδεση της Εγνατίας με το Τελωνείο Μαυροματίου δεν ακούστηκε πουθενά.
Ένα έργο που περιλαμβάνει και την παράκαμψη της Ηγουμενίτσας.
Έργο ανάσα για την πόλη
Αλλά και στρατηγική σημασίας αφού η ενδεχόμενη κατασκευή του θα αναβάθμιζε το τελωνείο Μαυροματίου με όλα τα θετικά αποτελέσματα που θα είχε κάτι τέτοιο για την Θεσπρωτία.
Παράκαμψη Λαγκαδιών!!!
Κι ενώ η πόλη πύλη της Ελλάδας στην Ευρώπη παραμελείτε…
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. επέλεξε να χρηματοδοτήσει ένα έργο που τιτλοφορείτε «παράκαμψη Λαγκαδιών».
Και για όσους δεν ξέρουν για τα Λαγκάδια να σας πω ότι η ορεινή γραφική κωμόπολη Λαγκάδια, βρίσκεται στο κέντρο περίπου της Πελοποννήσου και είναι αμφιθεατρικά χτισμένη σε μια απότομη κατάφυτη πλαγιά του Μαινάλου, που έχει κλίση 70 μοιρών.
Βρίσκεται σε υψόμετρο 1000 μέτρων και απέχει 65 χλμ από την Τρίπολη.
Θα μου πείτε ότι η παράκαμψη μια μικρής κωμόπολης αποτελεί τμήμα μεγαλύτερου έργου (Τρίπολη Αρχαία Ολυμπία) οπότε…
Να αλλά και η παράκαμψη της Ηγουμενίτσας αποτελεί τμήμα ενός κλειστού αυτοκινητοδρόμου που θα πρέπει να γίνει και θα συνδέει την Εγνατία με το τελωνείο Μαυροματίου…
Ασφάλεια των πολιτών
Διαβάζω στα εισαγωγικά των υπουργών και στο: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (450 εκατ. ευρώ) το οποίο θα περιλαμβάνει:
«…Αποκατάσταση του οδικού δικτύου και επισκευή επικίνδυνων οδοστρωμάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο λειτουργίας και ασφάλειας των οδικών μεταφορών. Το πρόγραμμα μειώνει τους κινδύνους οδικών ατυχημάτων και τις συνέπειές τους (απώλειες ζωής, τραυματισμοί, αναπηρίες) και έχει θετικές αναπτυξιακές επιπτώσεις, ιδίως στις περιοχές με υψηλή φόρτιση του οδικού δικτύου -λόγω τουρισμού- στη διάρκεια των θερινών μηνών…»
Αλήθεια σε αυτή την κατηγορία και με αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι και η παραθαλάσσια σύνδεση της Ηγουμενίτσας με την Πρέβεζα;
Στην οποία κάθε χρόνο έχουμε δεκάδες τροχαία δυστυχήματα με πολλούς νεκρούς και τραυματίες;
Γιατί λοιπόν εξαιρείται αυτός ο δρόμος…
Περιβαλλοντικά έργα
Διαβάζω τα εισαγωγικά για τα περιβαλλοντικά έργα:
«…Επεξεργασία και καθαρισμός αστικών λυμάτων περιβαλλοντικά ευαίσθητων οικισμών και εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων σε επιλεγμένες πόλεις
Δημιουργία υποδομών επεξεργασίας αστικών λυμάτων σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων σε τουριστικά και περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές (παραλιακά μέτωπα Κορινθίας, δυτικό παραλιακό μέτωπο Βόλου, περιοχή Μόρνου, οικισμοί σε Ιωάννινα, Πέλλα, Κερατέα, οικισμοί σε νησιά όπως Κρήτη, Κέρκυρα, Σκύρος, Σκόπελος κα).
Εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων επεξεργασίας αστικών λυμάτων και επανάχρηση του επεξεργασμένου ύδατος, σε σημαντικές πόλεις της χώρας (π.χ. Αλιβέρι, Σέρρες, Σιθωνία, Λαμία, Τρίκαλα, Λάρισα, Νάουσα της Πάρου) και στην Μοναστική Κοινότητα Αγίου Όρους.
Υποδομές διαχείρισης ιλύος σε μεγάλες πόλεις (π.χ. Σέρρες, Ιωάννινα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη).
Στόχος η προστασία του περιβάλλοντος, η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και η βιώσιμη αστική και τουριστική ανάπτυξη.
Από πότε στην Θεσπρωτία δεν έχουμε οικισμούς κατοίκων 2.000 κατοίκων κατά μήκος του μεγάλου της παραθαλάσσιου μετώπου;
Από την Σιαγιάδα μέχρι τα Σύβοτα και ακόμη πιο κάτω…
Το έχουμε λυμένο;
Να πάμε και στο θέμα της υδροδότησης;
Διαβάζω:
«… Αναβάθμιση ύδρευσης αναπτυσσόμενων περιοχών: Ενίσχυση των δικτύων ύδρευσης περιοχών της Δυτικής Ελλάδας (Πρέβεζα, Άρτα) και νησιών (Λέσβος, Λευκάδα, Κέρκυρα). Ενισχύεται έτσι η ανθεκτικότητα των περιοχών στην κλιματική αλλαγή, αλλά και η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. 290 εκατ. Ευρώ.
Εμείς εδώ στις ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές και – κυρίως – στις αναπτυσσόμενες το έχουμε λύσει το θέμα της υδροδότησης;
Αυτό θεωρεί η Κυβέρνηση και όσοι πρότειναν τα έργα.
Ακόμη πιο τραγικό
Πάμε όμως σε κάτι ακόμη πιο τραγικό.
Διαβάζω:
«…Αντιπλημμυρικά έργα: Επενδύσεις πολλαπλών χρήσεων με στόχο τον περιορισμό των κινδύνων πλημμύρας και την παροχή νερού για αρδευτικούς σκοπούς σε περιοχές με μεγάλη ξηρασία κατά τη θερινή περίοδο και την ενίσχυση της αποτελεσματικής διαχείρισης υδάτων σε επιλεγμένες περιοχές στην Ελλάδα (Κρήτη, Δυτική Ελλάδα, Πελοπόννησος, Κεντρική Μακεδονία).
Προφανώς αυτό που συμβαίνει κάθε φθινόπωρο, χειμώνα και άνοιξη στον κάμπο της Βρυσσέλας, της Κεστρίνης, του Ραγίου κλπ δεν είναι πλημμύρες που τις προκαλεί ο Καλαμάς…
Κάτι άλλο θα πρέπει να είναι.
Ηλεκτροκίνηση
Διαβάζω πάλι:
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΦΟΡΤΙΣΤΕΣ ΠΑΝΤΟΥ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΤΑΞΙ, 220 εκατ. ευρώ):Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί στρατηγική επιλογή για την Ευρώπη και την χώρα μας για λόγους περιβάλλοντος, ανταγωνιστικότητας, μείωσης της εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και του υψηλού κόστους συντήρησης των αστικών λεωφορείων. Επιδοτείται με το πρόγραμμα αυτό η δημιουργία σταθμών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Εμείς είμαστε σε αυτό;